Aquesta vegada el retard no ha estat culpa de ningú, sinó d’un virus i la pandèmia que ha ocasionat. Tot i això, l’ajornament de l’entrada en funcionament de la T-mobilitat, esperada des de fa anys i que havia d’estar en mans d’alguns usuaris a partir de l’abril, podria obligar a compensar econòmicament el consorci que s’encarrega del seu desenvolupament. La Societat Catalana per la Mobilitat (SOC Mobilitat) vol una compensació pel retard provocat per l’estat d’alarma, segons ha explicat el director general de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM), Pere Torres.
L’ATM és el consorci de transport que ha contractat SOC Mobilitat per disposar d’un bitllet de transport que permeti, en un sol suport físic o a través del mòbil, comprar diversos títols de transport. L’abril era el mes marcat en vermell al calendari perquè, tal com va avançar el TOT Barcelona, era quan els usuaris de la T-usual podrien començar a renovar el bitllet a través de la T-mobilitat. La Covid-19, però, tenia altres plans.
La regidora de Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona, Rosa Alarcón, va declarar a aquest diari que no hi havia calendari per a la posada en marxa de la T-mobilitat, cosa que segueix així a dia d’avui, segons ha admès Torres. El que sí que ha detallat és que el consorci responsable de crear la T-mobilitat ha aprofitat el decret llei 8/2020 del 17 de març per demanar una compensació. Així, SOC Mobilitat entén que el retard causat per la pandèmia ha derivat en un greuge econòmic i, per tant, vol que se’l compensi.
El director general de l’ATM ha traslladat que han de valorar la sol·licitud de SOC Mobilitat per decidir si, realment, han de ser compensats. No ha detallat quants diners reclama el consorci de la T-mobilitat.