Exregidors de Trias i Alfred Bosch donen suport a Colau en el tramvia per la Diagonal

Juanjo Puigcorbé i Gerard Ardanuy s'afegeixen a la CUP, el PSC i els comuns i augmenten la pressió sobre ERC per desencallar el projecte

Els dos regidors no adscrits del plenari de Barcelona, Gerard Ardanuy i Juanjo Puigcorbé, han escenificat el seu suport al projecte d’unió de tramvies i incrementen la pressió a ERC per votar-hi a favor en el plenari del 25 de gener. Amb el nou suport de Puigcorbé, els partidaris de la connexió tramviària per la Diagonal sumen ja 20 dels 41 escons. L’exregidor d’ERC fins ara s’havia mantingut alineat amb la posició contrària al projecte que segueixen mantenint els republicans.

“No he canviat de posició ni de pensament, sempre he estat partidari del tramvia, però ara en ser no adscrit sóc lliure de votar el que ja pensava”, ha asseverat. A més de recordar la seva infantesa sarrianenca i els viatges en tramvia fins al centre de la ciutat, Puigcorbé ha confiat que aquest gener “es desencalli definitivament” el projecte. També ha avançat que tant ell com Ardanuy es sumaven a la proposició que la CUP presenta a la comissió d’Urbanisme d’aquest dimecres, “transaccionada amb el govern municipal”, per remarcar la voluntat d’una futura gestió pública de la xarxa que eviti que els beneficis de la nova infraestructura es converteixin en beneficis privats.

Ardanuy ja havia canviat la seva posició sobre el projecte el passat març, també desmarcant-se de la línia del seu exgrup municipal. Va començar el mandat integrat al grup de CiU –avui Grup Municipal Demòcrata–, se’n va separar com a únic representant al plenari de Demòcrates de Catalunya –el partit sorgit de l’escissió independentista d’Unió i avui aliat d’ERC al Parlament– i aquest gener ha abandonat la formació d’Antoni Castellà per incorporar-se a l’equip guanyador de les Primàries, que lidera Jordi Graupera. Avui ha animat “als que encara no s’han sumat al projecte” a que ho facin per desbloquejar-lo, en referència a ERC, i ha lamentat que els opositors al traçat per la Diagonal –en al·lusió al PDECat– hagin convertit el tramvia “en un tema simbòlic” quan de fet “només són 3’8 kilòmetres”.  Fa just dos anys, en canvi, el mateix regidor criticava a l’alcaldessa el projecte i el calificava a Twitter d'”obra faraònica, no volguda per la gent i solució cara i ineficaç”.

 

La tinent d’alcaldia Janet Sanz els ha acompanyat en la roda de premsa i ha insistit en el suport del 63% de la ciutadania al projecte –”amb ampli consens entre l’electorat progressista”, ha remarcat– que recull el darrer Baròmetre municipal. El govern municipal torna a sotmetre a votació en el plenari del dia 25 un expedient que inclou tant l’aval al traçat per la Diagonal com un requeriment a l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) per iniciar negociacions amb les concessionàries privades del Trambaix i el Trambesòs i explorar vies de transició cap a una gestió pública. “Volem un ‘sí’ clar i contundent per poder-li dir a l’ATM que faci les gestions oportunes per fer possible un model de gestió pública sense que ens costi diners a la ciutadania”, ha defensat. 

Més informació

Nou comentari