L’AMB recull la idea dels taxistes i prepara un ‘Uber’ públic per a la primavera

Una de les grans diferències entre el taxi i el que oferien fins ara Uber i Cabify era la tarifa: amb un taxi puges al cotxe i el taxímetre es posa en marxa –per tant, el trajecte costa més o menys segons la densitat del trànsit– i amb un servei VTC quan comuniaves el trajecte que volies fer et calculaven el que et costaria i allò era el que et cobraven.

És el que se’n diu “tarifa tancada”. I, en ple debat sobre la necessitat de modernitar el sector del taxi i la polèmica pel decret que ha acabat portant Uber i Cabify a retirar-se de Barcelona, l’Institut Metropolità del Taxi (Imet) llança la idea de donar als clients l’opció de pagar amb aquest sistema. I es proposa fer-ho molt ràpid.  

Segons un comunicat difós avui per l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), de la qual depèn l’Imet, la intenció és que el nou sistema estigui en marxa ja a la primavera, és a dir, en tres o quatre mesos com a màxim. Seria, per tant, una primera fase exprés de la modernització del sector que moltes veus reclamen, començant per la Generalitat.

De fet, els mateixos taxistes inclouen aquesta possibilitat en la proposta del que seria una mena d’Uber públic llançada aquest cap de setmana per Élite Taxi.

Aquesta tarifa s’aplicaria només als serveis gestionats a través de les apps que ja té el sector –no es podria demanar si es para un taxi a peu de carrer aixecant el braç– i l’import es calcularia “amb els algoritmes dels quals actualment fa ús l’aplicació AMB Taxi Barcelona, que calcula el preu aproximat d’un determinat trajecte”, segons l’Imet.

L’objectiu del projecte, segons l’AMB, és “incentivar les noves tecnologies que actualment ja són presents en el sector, donar un pas més en la transparència del sistema tarifari, trencar la incertesa que a vegades pot tenir l’usuari a l’hora d’agafar un taxi, i sobretot anar cap a la simplificació del sistema tarifari”.

Els responsables de l’Imet volen presentar la proposta al pròxim consell d’administració i, un cop aprovada, el ple del Consell Metropolità de l’Àrea Metropolitana de Barcelona l’hauria de ratificar i la Comissió de Preus de la Generalitat de Catalunya també hi hauria de donar el vistiplau.

Nou comentari

Més notícies

Taxistes de Barcelona proposen crear un ‘Uber’ públic

El sindicat Élite Taxi diu que fa molt temps que proposa mesures per modernitzar el sector i denuncia que les administracions no els fan cas
Taxistes acampats a la Gra Via, a l'altura de Pau Claris, durant la vaga / S.C.

Una llicència de VTC per cada cinc de taxi a Barcelona

Les dades del ministeri de Foment indiquen que la proporció queda molt lluny de l'1/30 que volen els taxistes

Una altra empresa de VTC a Barcelona acomiada 730 treballadors

La companyia Moove Cars atribueix la decisió al nou decret, que considera "desproporcionat"

Calvet nega que oferís a les VTC operar de forma irregular i critica la patronal per “enganyar”

El conseller de Territori acusa Unauto d'intentar "confondre la ciutadania"

La patronal de les VTC diu que Territori els va oferir treballar de forma “irregular” a Barcelona

El president d'Unauto a Catalunya sosté que el secretari d'Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín, els ho va oferir

La Generalitat no espera Foment i controlarà les VTC amb un registre propi

La web estatal per comprovar el compliment de la norma encara està en fase de proves

França, el Canadà i Austràlia marquen el camí per rescatar les llicències de taxis i VTC

La proposta del Govern de regular la transmissió de llicències i crear un fons de compensació té precedents arreu del món

Neix una nova associació de taxistes per “renovar” el sector

Reclamen un sistema tarifari "clar, fàcil i transparent" i ser interlocutors vàlids davant les administracions