L’Ajuntament de Barcelona ha rectificat i ha aturat la conversió d’un tram de calçada a la muntanya de Montjuïc, on s’anava a restringir la circulació de vehicles per fer-lo exclusiu per a bicicletes, autobusos, taxis, vehicles de servei i veïns de la zona. El canvi s’havia d’implantar el 7 de març, però el districte de Sants-Montjuïc ha avisat aquest dimecres que frena la mesura, segons ha informat el grup municipal de Junts.
Precisament, els juntistes havien reclamat el desembre passat al ple de Sants-Montjuïc que, abans d’implantar una modificació que pugués alterar el trànsit, el districte concretés la proposta amb les modificacions dels trams per habilitar un carril per a bicicletes, busos i taxis “tenint en compte les peticions que han traslladat els equipaments i els veïns dels barris de muntanya”, indicava una proposta que Junts va registrar a finals de 2021. La portaveu de Junts a Sants-Montjuïc, Georgina Lázaro, ha explicat que el districte ha deixat en suspens el canvi “cinc dies abans de la implantació de la mesura”.
Segons ha revelat Lázaro, el districte justifica que ha pres la decisió “després d’escoltar totes les parts afectades”, inclosos “veïnat, operadors esportius i culturals, escoles, serveis i equipaments sociosanitaris”. El districte de Sants-Montjuïc conclou que considera “oportú deixar indefenidament en suspens aquesta actuació”. Alhora, explica que seguirà treballant per desplegar el pla de mobilitat al parc de Montjuïc.
“Seguirem buscant assolir l’objectiu de reduir la mobilitat en vehicle privat al parc, ja sigui recuperant més endavant aquesta proposta o amb altres iniciatives”, sosté el districte en la mateixa resposta. Finalitza indicant que es guiarà sota la “premissa bàsica” de “la necessària millora del transport públic al parc”.
Junts ha celebrat la rectificació de l’Ajuntament. En aquesta línia, Lázaro ha defensat que cal “consens” i “un estudi acurat” abans d’introduir canvis en la mobilitat de la zona. “No podem restringir el tràfic rodat del vehicle privat sense una alternativa òptima de transport públic”, afegeix.