La bici a poc a poc guanya terreny i pes a la ciutat. Terreny, perquè cada cop són més els barcelonins i barcelonines que les fan servir -hi ha 126.545 abonats al Bicing, segons l’Ajuntament-. Pes, perquè cada cop són més els quilòmetres dedicats a aquest tipus de mobilitat –236, segons les últimes xifres del consistori, un 48% més que fa 10 anys-. Però quin és el tipus de bicicleta més usada a Barcelona?

Guanya, per molt poc, el Bicing, amb un pes del 27,2% sobre el total de bicis que circulen als carrils bici de la ciutat. Continuen la llista les bicicletes de ciutat (26,6%), les plegables (23,4%), les bicicletes de muntanya -conegudes com MTB- (13,3%), les de carretera (5,5%) i la resta (4%), segons un estudi del Bicicleta Club de Catalunya (BACC), que també diu que la meitat dels vehicles als carrils bici ja són elèctrics.

De totes maneres, aquesta fotografia no és uniforme. Per exemple, a la tarda la bicicleta més utilitzada és la de ciutat (27,5%), per sobre del servei públic de Bicing (26,8%). Per darrere sí que es mantenen els usos, en el següent ordre: plegable, MTB, ciutat i altres.

De l’informe es desprèn que una de cada quatre persones que fan servir la bici a Barcelona fan servir-ne una pública, a partir del servei municipal Bicing. La resta són vehicles de mobilitat personal (VMP) privats.

L’estudi del BACC està realitzat durant dos mesos de tardor –setembre i octubre de 2021– en nou ubicacions de la capital. De mitjana ha comptabilitzat 13.000 passos en una finestra de 4 hores, tant a l’hora punta del matí (07:45h – 09:45h) com a la de la tarda (17:45h – 19:45h). La dada que més sorprèn, però, és l’auge dels vehicles elèctrics unipersonals.

“Actualment, als carrils bici hi ha un repartiment paritari entre els usuaris/es de solucions mecàniques (bicicleta) i elèctriques (bicicletes amb assistència elèctrica i patinets elèctrics)”, indiquen. Els primers suposen el 50,6%, mentre que els segons ja arriben al 49,4%. La porció de bicicletes que pertanyen al Bicing també reflecteix aquesta proporció, el que reflecteix el major ús de les elèctriques perquè l’oferta de vehicles encara no és paritària (5.000 bicicletes mecàniques i 2.000 d’elèctriques).

Nou comentari

Comparteix