Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
L’Ajuntament adverteix que hi haurà retencions pel túnel de les Glòries
  • CA

El túnel de les Glòries ha estat una de les obres més faraòniques i complexes que ha dut a terme l’Ajuntament de Barcelona els darrers anys. Així ho han anunciat públicament, després de més de vuit anys de treballs i quan, finalment, la matinada d’aquest diumenge, 3 d’abril, s’obrirà el tram en sentit Llobregat, el darrer que restava, després que el 6 de novembre ho fes el que anava direcció Besòs. No obstant això, el que no evitarà són les retencions a l’entrada de la ciutat, com han advertit aquest dijous diversos membres del consistori, en una roda de premsa.

Aquest nou equipament “generarà un increment en les retencions que es produeixen de manera habitual en l’entrada de la ciutat, en més temps o longitud de la cua”, ha afirmat Manuel Valdés, gerent d’Infraestructures i Mobilitat de l’Ajuntament. “És una conseqüència que es produirà en els pròxims dies i hem d’estar preparats”, ha afegit. La preparació és simple: agafar el transport públic. Si no hi ha alternativa, la Guàrdia Urbana demana a la persona que agafi el cotxe o la moto que planifiqui amb temps la ruta i, de forma periòdica, estigui pendent dels avisos dels canals oficials de trànsit, amb l’objectiu de poder fer canvis en el trajecte i estalviar temps d’espera per arribar com abans millor al destí final.

0 retencions dins del túnel

Un dels propòsits que s’ha fixat l’Ajuntament és que dins del túnel no es produeixin retencions. És per això que s’han instal·lat dos semàfors, a banda i banda, que esponjaran el volum de vehicles que circulen sota terra, amb la vista posada que les retencions, si es produeixen, ho facin als extrems i no al subsol. Cap membre del consistori s’ha atrevit a aventurar la magnitud dels hipotètics col·lapses que hi pugui haver, però han explicat que han fet models teòrics i predictius sobre això mateix, sense donar més detalls.

La principal novetat de la nova obra és l’eliminació dels carrils de circulació en superfície que quedaven a la Gran Via, entre el carrer Bilbao i el carrer Padilla. Un cop suprimida aquesta via, no hi haurà trànsit de pas i només podran desplaçar-se pels laterals els vehicles de veïns, serveis, transport públic o d’emergència.

El consistori explica que les modificacions provocaran l’eliminació de l’actual gir des de l’àmbit central de la Gran Via en sentit Llobregat cap al carrer de la Independència. A partir d’ara, els vehicles que utilitzaven aquest itinerari per connectar amb el carrer Aragó tindran dues opcions: sortir per la sortida 207 Bac de Roda/Poblenou, continuar per Bac de Roda i després girar cap a Aragó o Mallorca; o bé seguir a la C-31 cap a l’interior del túnel i arribar a Aragó a través de Padilla o Marina.

El transport públic disposarà d’un carril específic tant d’entrada com de sortida a la ciutat, amb la intenció que la mobilitat d’aquest tipus de vehicles sigui tan fluïda com sigui possible. De fet, cada dia entren per aquesta via més de 250 autocars, incloent-hi els interurbans, regulars i discrecionals i en surten una xifra similar, el que suposa 15.000 persones d’entrada i 15.000 més de sortida movent-se amb transport col·lectiu, segons les dades de l’Ajuntament. En total, es calcula que de forma diària hi circulen 78.000 vehicles, 43.000 en sentit Llobregat i 35.000 en sentit Besòs.

Més notícies
El túnel de Glòries en sentit Besòs / ACN
El túnel de Glòries obrirà el carril en sentit Llobregat el 3 d’abril
Notícia: El túnel de Glòries obrirà el carril en sentit Llobregat el 3 d’abril
Comparteix
L'Ajuntament assegura que acaba la "barrera que fins avui havia existit en aquest àmbit, tornant a unir barris, districtes i ciutat"
la plaça de les Glòries, en obres des del 2014
La plaça de les Glòries arribarà a ser l’espai central de Barcelona?
Notícia: La plaça de les Glòries arribarà a ser l’espai central de Barcelona?
Comparteix
Ildefons Cerdà va dissenyar aquesta plaça amb la intenció que fos el punt central de la ciutat, però 150 anys després queda lluny
Material d'obra acumulat a la zona de les Glòries JORDI PLAY
La cara B de les Glòries: obres empantanegades durant anys
Notícia: La cara B de les Glòries: obres empantanegades durant anys
Comparteix
La zona està en obres des del 2014. L’Ajuntament anuncia avenços, però el veïnat denuncia que des del 2019 hi ha zones abandonades que són un cau de brutícia
Recreació del passeig amb què s'ampliarà el parc de les Glòries / Ajuntament de Barcelona
El parc de Glòries s’estén amb un passeig sobre els túnels de la Gran Via
Notícia: El parc de Glòries s’estén amb un passeig sobre els túnels de la Gran Via
Comparteix
Es desplegaran zones verdes, carrils bici i jocs infantils que connectaran diversos barris

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Lourdes Peyra a març 31, 2022 | 17:22
    Lourdes Peyra març 31, 2022 | 17:22
    Si la previsió es de colapse,es pot circular en moto per carril bus dintre el túnel,tal como es fa a la entrada sentit Llobregat?
  2. Icona del comentari de: miquel puigpelat a març 31, 2022 | 20:03
    miquel puigpelat març 31, 2022 | 20:03
    Si no ha de solucionar el problema de trànsit, perquè s'han fet?. Dimitirà algú?. Sabrem quí ha cobrat comissions?
  3. Icona del comentari de: Siscu a març 31, 2022 | 21:42
    Siscu març 31, 2022 | 21:42
    250 vehicles pel carril bus, 17.500 pels altres dos carrils de cada sentit. Interesant. Espero que el gir a padilla es faci sense semafor, sinó lo de evitar cues ho deuen dir de broma suposo...
  4. Icona del comentari de: Siscu55 a març 31, 2022 | 21:43
    Siscu55 març 31, 2022 | 21:43
    250 vehicles pel carril bus, 17.500 pels altres dos carrils de cada sentit. Interesant. Espero que el gir a padilla es faci sense semafor, sinó lo de evitar cues ho deuen dir de broma suposo...
  5. Icona del comentari de: Siscu55 a març 31, 2022 | 21:43
    Siscu55 març 31, 2022 | 21:43
    250 vehicles pel carril bus, 17.500 pels altres dos carrils a cada sentit. Interesant. Espero que el gir a Padilla es faci sense semafor, sinó lo de evitar cues ho deuen dir de broma suposo...
  6. Icona del comentari de: Anònim a març 31, 2022 | 21:50
    Anònim març 31, 2022 | 21:50
    250 vehicles pel carril bus, 17.500 pels altres dos carrils a cada sentit. Interesant. Espero que el gir a Padilla es faci sense semafor, sinó lo de evitar cues ho deuen dir de broma suposo...
  7. Icona del comentari de: Fran cia a març 31, 2022 | 21:50
    Fran cia març 31, 2022 | 21:50
    250 vehicles pel carril bus, 17.500 pels altres dos carrils a cada sentit. Interesant. Espero que el gir a Padilla es faci sense semafor, sinó lo de evitar cues ho deuen dir de broma suposo...
  8. Icona del comentari de: Ricard a març 31, 2022 | 21:57
    Ricard març 31, 2022 | 21:57
    Els veïns de Independència també tindrem que fer tota aquesta Volta? No és excesiva la distancia entre bac de Roda i Padilla. No es una autopista per definir aquestes distàncies.
  9. Icona del comentari de: Ricard Sanchez a març 31, 2022 | 21:58
    Ricard Sanchez març 31, 2022 | 21:58
    Els veïns de Independència també tindrem que fer tota aquesta Volta? No és excesiva la distancia entre bac de Roda i Padilla. No es una autopista per definir aquestes distàncies.
  10. Icona del comentari de: Fran BCN a abril 01, 2022 | 00:08
    Fran BCN abril 01, 2022 | 00:08
    Una nova frikada de.l Ajuntament, una més que provoca retencions , cal? Cal prohibir la.circulació pels laterals?
  11. Icona del comentari de: Jordi Lopez a abril 01, 2022 | 07:09
    Jordi Lopez abril 01, 2022 | 07:09
    Quina aorpresa oi? Ja ni havien sense el runel, amb la paella y abans tb. Ara en tindrem als dos sentits de glories. La Bran Via s'ha convertit en un mal son tb per sortir de la ciutat
  12. Icona del comentari de: Jordi Anfruns a abril 01, 2022 | 08:59
    Jordi Anfruns abril 01, 2022 | 08:59
    Inútils totals. Per això és fa el tunel? 8 anys suportant obres i restriccions, i ara encara més retencions. Penseu amb el cul. Si volieu carril bus, haver planificat 4 carrils. Transport public? La R1 va fatal, faltan trens, freqüències i bon funcionament. Ecologics? Cada vegada menys. Mes retencions es igual a més contaminació. Així es com resoleu els problemes.
  13. Icona del comentari de: Jordi Anfruns a abril 01, 2022 | 09:00
    Jordi Anfruns abril 01, 2022 | 09:00
    Per això és fa el tunel? 8 anys suportant obres i restriccions, i ara encara més retencions. Penseu amb el cul. Si volieu carril bus, haver planificat 4 carrils. Transport public? La R1 va fatal, faltan trens, freqüències i bon funcionament. Ecologics? Cada vegada menys. Mes retencions es igual a més contaminació. Així es com resoleu els problemes.

Respon a Lourdes Peyra Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa