Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
El túnel de Glòries obrirà el carril en sentit Llobregat el 3 d’abril
  • CA

El túnel de Glòries funcionarà a ple rendiment a partir del 3 d’abril, quan obrirà el carril en sentit Llobregat. Així, i després de vuit anys d’obres i de retards, el conducte sota la plaça estarà plenament operatiu en tots dos sentits de la marxa i els vehicles deixaran de circular per la superfície en un dels principals nusos de trànsit de Barcelona.

L’Ajuntament ha informat que preveu que els primers vehicles transitin pel carril en sentit Llobregat del túnel de Glòries al llarg de la nit del 2 al 3 d’abril i que funcioni plenament a partir de les 08.00 hores del diumenge. Abans, la Guàrdia Urbana començarà a desviar la circulació a partir de l’última hora del dissabte 2 d’abril. La calçada Besòs ja està en funcionament des del passat novembre. Amb la incorporació ara de la calçada que faltava per estrenar, se soterrarà tot el trànsit que encara continua circulant a la plaça de Glòries, transformada en una àmplia zona verda i de passeig i esbarjo per a vianants, després d’anys d’obres.

La principal novetat és l’eliminació dels carrils de circulació en superfície que quedaven a la Gran Via, entre el carrer Bilbao i el carrer Padilla. Un cop suprimida aquesta via, no hi haurà trànsit de pas i només podran desplaçar-se pels laterals els vehicles de veïns, serveis, transport públic o d’emergència. Serà aleshores quan haurà acabat “una de les obres de més complexitat tècnica que s’han dut a terme a Barcelona”, diu l’Ajuntament.

El consistori explica que les modificacions provocaran l’eliminació de l’actual gir des de l’àmbit central de la Gran Via en sentit Llobregat cap al carrer de la Independència. A partir d’ara, els vehicles que utilitzaven aquest itinerari per connectar amb el carrer Aragó tindran dues opcions: sortir per la sortida 207 Bac de Roda/Poblenou, continuar per Bac de Roda i després girar cap a Aragó o Mallorca; o bé seguir a la C-31 cap a l’interior del túnel i arribar a Aragó a través de Padilla o Marina.

Aquesta obra que afecta la circulació de la ciutat beneficia especialment el transport públic, que gaudirà d’un avenç important, perquè disposarà d’un carril d’entrada específic per ell per entrar a la ciutat des de les Glòries, com ja passava quan se sortia, a la mateixa alçada de la capital. Cada dia entren per aquesta via més de 250 autocars, incloent-hi els interurbans, regulars i discrecionals i en surten una xifra similar, el que suposa 15.000 persones d’entrada i 15.000 més de sortida movent-se amb transport col·lectiu, segons les dades de l’Ajuntament.

A més, des de l’enderroc de l’anella viària s’ha produït una disminució dels vehicles que circulaven per aquest àmbit, en passar dels 95.000 diaris (45.000 en sentit Llobregat i 50.000 en sentit Besòs) als actuals 78.000 vehicles diaris (43.000 en sentit Llobregat i 35.000 en sentit Besòs).

Amb aquestes obres, la ciutadania recupera 14 hectàrees d’espai públic, xifra l’Ajuntament, després de la construcció del túnel, format per dos tubs independents de 957 metres de llargada -1.157, si s’inclouen les rampes d’accés-. “La intervenció permetrà suprimir finalment la barrera que fins avui havia existit en aquest àmbit, tornant a unir barris, districtes i ciutat”, assegura el consistori.

Més notícies
Recreació del passeig amb què s'ampliarà el parc de les Glòries / Ajuntament de Barcelona
El parc de Glòries s’estén amb un passeig sobre els túnels de la Gran Via
Notícia: El parc de Glòries s’estén amb un passeig sobre els túnels de la Gran Via
Comparteix
Es desplegaran zones verdes, carrils bici i jocs infantils que connectaran diversos barris
Material d'obra acumulat a la zona de les Glòries JORDI PLAY
La cara B de les Glòries: obres empantanegades durant anys
Notícia: La cara B de les Glòries: obres empantanegades durant anys
Comparteix
La zona està en obres des del 2014. L’Ajuntament anuncia avenços, però el veïnat denuncia que des del 2019 hi ha zones abandonades que són un cau de brutícia
Imatge virtual de la remodelalció de la Rambla a l'altura de Drassanes / Ajuntament de Barcelona
Així canviarà l’urbanisme a Barcelona: grans obres que arrenquen el 2022
Notícia: Així canviarà l’urbanisme a Barcelona: grans obres que arrenquen el 2022
Comparteix
La Rambla, la Via Laietana, l’Eixample o la Meridiana, però també projectes de mobilitat que transformaran la fesomia de la ciutat els propers anys
Recreació virtual de la urbanització del tramvia a Sardenya amb Marina / Ajuntament de Barcelona
Dos anys d’obres a la Diagonal: així les patiràs
Notícia: Dos anys d’obres a la Diagonal: així les patiràs
Comparteix
Les obres per connectar el tramvia per la Diagonal han començat aquest dilluns i la primera fase finalitzarà a principis del 2024

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa