Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Treballadors de Nissan Barcelona protesten davant de la planta de Cantàbria salvada per la firma japonesa
  • CA
  • Badalona
  • L'Hospitalet de Llobregat
  • Santa Coloma de Gramenet
  • Cornellà de Llobregat
  • Sant Boi de Llobregat
  • Sant Cugat del Vallès
  • Esplugues de Llobregat

Els treballadors de Nissan Barcelona han arribat a la fàbrica de la companyia en Els Corrals de Buelna a Cantàbria acompanyats pels seus familiars i al crit de ‘Nissan no es tanca’. Han començat a arribar a la factoria, que té garanties de continuïtat mentre la de la Zona Franca tancarà a finals d’any, poc abans de dos quarts d’onze del matí en una caravana de cotxes que ha partit des de Torrelavega a primera hora.

La caravana ha arribat a la zona de la fàbrica, que es troba vigilada per nombrosos efectius de la Guàrdia Civil, amb xiulets i crits des de dins dels vehicles, els ocupants dels quals porten samarretes i amb en missatge de ‘#FuturoparaNissanya’ i ‘No al tancament de Nissan’.

A continuació, han estacionat els seus cotxes en l’aparcament pròxim a la fàbrica situat en direcció San Felices de Buelna, on han pres una traca de petards i han cridat frases com ‘Som obrers, no terroristes’, ‘Cantàbria escolta Nissan aquesta en la lluita’, ‘Fran, rata, sal de la claveguera’, ‘La Nissan som tots’ i ‘Si això no s’arregla, guerra, guerra, guerra’, i ‘Si no s’apanya, canya, canya, canya’.

Des d’aquí han iniciat una marxa fins a l’entrada de la fàbrica, encapçalada per dues grans pancartes amb els missatges de ‘No al tancament de Nissan, lluitarem per un futur’, i ‘No al tancament de Nissan pel futur industrial’, i una altra més petita en la qual es llegia: ‘Amb més de 25.000 famílies al carrer, no hi ha un altre camí que la lluita’.

Els treballadors de Nissan Barcelona van arribar ahir a la tarda a Cantàbria i van pernoctar en Cometes. Fins al divendres tenen previstes manifestacions i actes de protesta en Els Corrals de Buelna i a Santander, on volen que els rebi el president regional, Miguel Ángel Revilla.

Més notícies
Notícia: Nissan registra l’ERO per tancar les tres plantes que té a Catalunya
Comparteix
El Homrani lamenta que l'expedient afecta “milers de persones” i afirma que el Govern “vetllarà pels seus drets”
Notícia: Nissan ofereix deixar part de la seva activitat a Barcelona
Comparteix
Acaba la primera reunió per negociar el tancament de l'empresa i els sindicats es neguen a firmar l'acta
Notícia: La direcció de Nissan es nega a donar explicacions al Parlament
Comparteix
S’havia sol·licitat la seva compareixença a les comissions d'Empresa i Coneixement i de Treball, Afers Socials i Famílies
Notícia: Famílies amb la vida entregada a Nissan
Comparteix
Dues parelles que han treballat durant anys a la planta de la Zona Franca de Nissan expliquen en primera persona com és construir una vida al voltant d'una multinacional que, de sobte, pot desaparèixer
Notícia: Nissan garanteix el futur a mig termini de la planta de Cantàbria mentre manté el pols per tancar Barcelona
Comparteix
La companyia va llançar ahir un advertiment als sindicats catalans i els va demanar que entrin en les negociacions per als acomiadaents
Notícia: Camil Ros: “Declaracions com les de Janet Sanz destrueixen llocs de treball”
Comparteix
Entrevista al secretari general de la UGT a Catalunya | Demana als governs català i espanyol que "acompanyin l'estratègia sindical" sindical per fer que Nissan es quedi a la Zona Franca i que deixin de "fer d'API buscant nous llogaters per a la nau per a la planta"

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa