El grup municipal de Junts per Catalunya vol portar al ple un debat que sap que tensa la relació entre els dos grups de l’equip de govern, Barcelona en Comú i el PSC, que no tenen exactament la mateixa visió sobre el que s’ha de fer amb l’aeroport del Prat. Mentre els socis de govern extremen les precaucions per no contradir-se en públic –els comuns defensen que l’aeroport no pot créixer més i els socialistes no hi estan d’acord–, JxCat ha presentat avui una proposició per debatre al ple de demà i que uns i altres s’hagin de posicionar clarament.
El text presentat per JxCat defensa que l’Ajuntament ha de “liderar la creació d’un sistema aeroportuari de país basat en la connectivitat eficent dels aeroports de Barcelona, Girona i Reus”, que cal exigir a Aena que “qualsevol projecte d’ampliació sigui respectuós amb el medi natural i la biodiversitat del delta del Llobegat” i que cal “un nou model de governança del sistema aeroportuari català que respecti l’autonomia de gestió de cada infraestructura i amb la participació de l’entorn socioeconòmic del país”.
Sobre aquest últim punt, especialment inassumible per al PSC, la presidenta del grup municipal de JxCat, Elsa Artadi, ha assegurat que “Aena és molt poc transparent amb les dades sobre ingressos i beneficis dels diferents aeroports, els posa tots al mateix sac i prens decisions sobre rutes i inversions amb un sistema centralista i ineficient que perjudica Barcelona“. Aquesta manera de funcionar “monopolística”, segons la regidora, “s’ha de trencar i que cada aeroport pugui decidir la seva gestió”.
“L’aeroport arribarà a 53 milions de passatgers i el límit és de 55 milions. És una infraestructura clau i fa anys que s’alerta que s’arriba al límit de capacitat, en part per deixadesa d’Aena. Hem de portar el debat al plenari. El tema no és només si agafes el pont aeri o l’AVE , cal un creixement intel·ligent de l’aeroport que vetlli alhora pel medi ambient i per la prosperitat”, ha reivindicat Artadi. I ha recordat que “al govern municipal manen els mateixos que manen a Madrid i Aena depèn del govern espanyol”.