L’aeroport de Barcelona bat el rècord en volum de càrrega aèria el 2019

Tanmateix, el creixement és moderat perquè la tendència del sector mundial és negativa

L’aeroport del Prat ha tancat l’any 2019 amb una xifra record de de 177.300 tones de càrrega aèria amb un creixement del 2,5%. El creixement, però, és moderat, la causa principal és la tendència negativa del propi sector a nivell mundial, que ha viscut retrocessos de demanda durant el 2019, molt influenciat per les tensions entre els Estats Units i la Xina, i l’estancament del comerç mundial.

Durant l’any anterior, les exportacions aèries gestionades des de Barcelona van tenir com a destinacions principals les regions d’Àsia Pacífic i Àsia del Nord (37%), Amèrica del Nord (20%) i Amèrica Llatina (18%). Tanmateix, aquestes regions no tenen prou oferta des de Barcelona per satisfer la demanda de càrrega aèria amb vols directes.

Qatar i Emirates tenen el 23% de la quota

Durant el 2019, Qatar Airways s’ha posicionat com a companyia aèria líder en càrrega a Barcelona (12,2% de quota), i supera per primer cop a Emirates (11,8% de quota). A més, les tres grans empreses repartidores de transport urgent (UPS, DHL i FedEx) han aconseguit una quota del 22% a l’aeroport.

A nivell de destinació, destaca Seül (ICN), que ha incrementat exponencialment les xifres d’exportació i importació directa des de Barcelona (+91% i +68%, respectivament) des que va començar la ruta al 2017. La ruta amb la capital sud-coreana té una molt bona capacitat de càrrega gràcies a l’àmplia connectivitat que ofereixen tant Korean Air com Asiana. Les aeronaus de càrrega pures (freighters) guanyen importància a Barcelona i ja gestionen el 26% de la mercaderia

Nou comentari