Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Mor Pilar Malla, la primera síndica de greuges que va tenir Barcelona
  • Badalona
  • L'Hospitalet de Llobregat
  • Santa Coloma de Gramenet
  • Cornellà de Llobregat
  • Sant Boi de Llobregat
  • Sant Cugat del Vallès
  • Esplugues de Llobregat

Pilar Malla, primera síndica de greuges de Barcelona, ha mort a la capital catalana a 95 anys. Malla, que va ser també diputada al Parlament de Catalunya, va ser la primera defensora de la ciutadania barcelonina davant l’Ajuntament entre els anys 2005 i 2010. Malla va fer un únic mandat de cinc anys i va descartar presentar-se a la reelecció.

Directora de Càritas Diocesana de Barcelona

Mestra i treballadora social, havia nascut al Pont d’Armentera (Alt Camp) el 1931. Veïna de la Barceloneta, era experta en serveis socials. Entre molts altres càrrecs, va ser cap dels serveis socials de la Generalitat de Catalunya, entre el 1978 i el 1981, i directora de Càritas Diocesana de Barcelona, entre els anys 1993 i 1998. El 1999, va formar part de la llista Ciutadans pel Canvi, que es va integrar en la candidatura del PSC al Parlament, i va sortir elegida diputada. Malla va estar a la cambra catalana fins al 2003.

Quan l’Ajuntament va decidir crear la Sindicatura de Greuges de Barcelona, amb Joan Clos d’alcalde, va ser la candidata de consens que es va decidir que ocuparia el càrrec. Amb posterioritat, el 2010, la va substituir Maria Assumpció Vilà (dos mandats, 2010-2021). I des del 2021, el síndic és David Bondia, que tot just ara comença el seu segon mandat de cinc anys.

“Una dona compromesa, valenta i profundament humana”

Des de la Sindicatura de Greuges de Barcelona han recordat la figura de Malla com “una dona compromesa, valenta i profundament humana, que va dedicar la seva vida a defensar els drets i la dignitat de les persones, especialment de les més vulnerabilitzades”.

Entre altres distincions, Malla va rebre la Creu de Sant Jordi (2004) i el Premi d’Honor Lluís Carulla (1988).

Més notícies
Notícia: La Sindicatura de Greuges de Barcelona, una institució amb un rerefons polític
Comparteix
Al llarg dels més de 20 anys de vida de l'òrgan municipal, han estat diversos els aspirants amb una trajectòria en partits que s'han presentat al càrrec | Aquest 2026, s'elegeix el nou defensor o defensora de la ciutat, amb David Bondia i Gemma Calvet com a candidats confirmats

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa