Llum verda per començar la reforma de la Via Laietana. L’Ajuntament de Barcelona ha aprovat en la comissió d’Urbanisme començar les obres a partir del març de 2022, d’aquí a menys de mig any. El projecte, amb un pressupost inicial de 32,9 milions d’euros, surt endavant amb el suport dels dos partits de govern -Barcelona en Comú i PSC- i ERC, amb qui l’executiu ha acordat els detalls de la remodelació. Per l’altra banda, Junts, Cs, PP, BCN Canvi i la regidora no adscrita, Marilén Barceló, han votat en contra.

El pla contempla que les voreres creixin fins als 4,05 metres d’amplada al llarg de tota l’avinguda -les amplades actuals fan entre 2,6 i 3,5 metres- i habilitar un carril bici de pujada lateral segregat. Alhora, el trànsit de vehicles es restringeix a un únic sentit, de baixada en sentit mar i en un sol carril amb la velocitat limitada a 30 quilòmetres per hora, compartit amb busos i taxis. Sí que hi haurà carril de pujada exclusiu per als autobusos, els taxis i també per a vehicles dels veïns de Via Laietana i de la Barceloneta.

Des que s’iniciïn els treballs a les xarxes de serveis, es mantindran dos carrils de baixada a tota la via -un de bus i un de vehicles-, i de pujada els busos es desviaran cap al passeig de Picasso i els vehicles podran arribar fins a l’alçada de la plaça d’Antoni Maura, informa l’ACN.

Recreació de l'aspecte de la reforma de la Via Laietana a l'alçada de la plaça Antoni Maura / Ajuntament de Barcelona
Recreació de l’aspecte de la reforma de la Via Laietana a l’alçada de la plaça Antoni Maura / Ajuntament de Barcelona

Les obres es divideixen en dues fases. En la primera, es començarà renovant la xarxa de serveis per iniciar les obres al juny de 2022 entre la plaça Urquinaona i la de Antoni Maura. S’estima que aquesta primera etapa de la remodelació duri uns 11 mesos i costarà d’entrada 16,8 milions d’euros.

A partir del primer trimestre de 2023 hauria de començar el segon període per reconfigurar la Via Laietana; en aquest cas, entre Antoni Maura i la plaça que es rebatejarà amb el nom d’Idrissa Diallo, al capdavall del bulevar, l’actual plaça d’Antonio López, el nom a punt de retirar-se per l’historial esclavista de l’empresari del segle XIX. El pressupost de la fase final de les obres s’eleva a 16,1 milions.

Reforma “importantíssima”

L’Ajuntament preveia que la reforma de la Via Laietana comencés l’últim trimestre de 2021, però la irrupció de la Covid va estripar el calendari. Durant la comissió, Sanz també ha destacat que és “una de les reformes importantíssimes” de la ciutat que calia entomar i s’ha mostrat satisfeta pel treball fet amb ERC. Per la seva banda, els republicans s’han felicitat per l’avenç de la reforma, remarcant que la Via Laietana és la via “més antipàtica” que hi ha ara a Ciutat Vella.

Recreació de la reforma de la Via Laietana un cop estigui acabada / Ajuntament de Barcelona
Recreació de la reforma de la Via Laietana un cop estigui acabada / Ajuntament de Barcelona

El Consistori recalca que l’objectiu de la transformació de la Via Laietana és fer-la “més amable” i destinar més espai al vianant, a la bicicleta, al verd i a la mobilitat sostenible. Alhora el consistori vol fer que contribueixi a la reactivació del comerç local i del centre de la ciutat.

Hi haurà una gran plaça a Antoni Maura que unirà la Catedral amb el Mercat de Santa Caterina, i s’obriran places noves als encreuaments amb els principals eixos de Ciutat Vella: a les cruïlles amb el carrer de Jonqueres i als de les places de l’Àngel i d’Antonio López. També es reubicaran i s’ampliaran els passos de vianants per millorar la connectivitat dels eixos transversals de Ciutat Vella.

Comentaris

    Angelblau Novembre 16, 2021 | 21:45
    Esquerra RENEGADA de Catalunya.
    Luisnomeacuerdo Novembre 16, 2021 | 23:24
    Y que sepáis los fascistas independentistas que la Policía Nacional se queda. A joderse y saltar.
    Gironí. Novembre 17, 2021 | 08:23
    Sort que no hi haig d'anar a fer-hi res, a Barcelona, que si no ho tindria magre. Prepareu-vos, barcelonins que en teniu per a anys, d'enrenou. I quan se 'n adonin de que la reforma és un nyap- com sempre- obres de nou i sant tornem-hi.
    Ricard Novembre 17, 2021 | 09:29
    El problema és que com més espai per a vianants més merder a la nit, més deposicions canines i més parterres destrossats, gràcies a l'incivisme tolerat per la inacció municipal. Alerta als bancs per a seure que es posin.

Nou comentari

Més notícies
Algunes de les teulades amb amiant que donen al pati de les escoles de Glòries / JR

L’Ajuntament defensa els treballs per desamiantar els entorns de les escoles

El gerent de Medi Ambient assegura que ja s’està intervenint en tres escoles de Glòries
Joan Moliner, el guardià de les rajoles hidràuliques de Barcelona / Cedida

El guardià de les rajoles hidràuliques de Barcelona

En bici i amb una motxilla, Joan Moliner fa cinc anys que recupera segles d’història dels terres dels pisos antics de la ciutat