La urbanització de l’entorn de l’estació de la Sagrera començarà al setembre i s’acabarà el 2021

La transformació de més de 20.000 metres quadrats té un pressupost de prop de 7 milions d'euros

Les obres d’urbanització dels entorns de l’estació de la Sagrera començaran al setembre, després que la comissió de govern de l’Ajuntament hagi donat llum verda al projecte de Barcelona Sagrera Alta Velocitat per urbanitzar els carrers Gran de la Sagrera, Garcilaso i Berenguer de Palou.

Amb un pressupost de 6,9 milions d’euros, s’urbanitzaran més de 20.000 metres quadrats i s’obriran dos nous vials de connexió per a vianants, un d’ells al carrer Josep Estivill, així com carrils bici, zones d’estada i més zones verdes. Aprovada la licitació, es preveu que l’adjudicació es faci entre el maig i el juny per poder començar al setembre les obres, amb la previsió d’acabar-les l’any 2021.

Al carrer Gran de la Sagrera –tram Costa Rica-Garcilaso– tindrà una calçada central formada per tres carrils i dos sentits de circulació. Hi haurà un carril mixt en sentit sud, un carril de vehicles en sentit nord i un carril bus en sentit nord. La vorera a la banda mar serà de 5 metres d’amplada i es preveu que hi hagi elements de jardineria, enllumenat i mobiliari. La vorera a la banda muntanya serà menys ampla, tindrà 2,20 metres.

Al carrer de Garcilaso –entre Gran de la Sagrera i el nou vial que el connectarà amb el carrer Clara Zetkin–, hi haurà dues zones: per sota del carrer Berenguer de Palou s’habilitarà un espai d’aparcaments en cordó. En canvi, entre Gran de la Sagrera i Berenguer de Palou, al costat Besòs, hi haurà un cordó d’aparcament i un carril bici bidireccional adjacent a la vorera. Al costat Llobregat hi haurà dos carrils de circulació i un de bus adjacent a vorera. 

Recreació de com quedarà el carrer Berenguer de Palou quan s'acabin les obres d'urbanització de la Sagrera / Ajuntament de Barcelona

Recreació de com quedarà el carrer Berenguer de Palou quan s’acabin les obres d’urbanització de la Sagrera / Ajuntament de Barcelona

Pel que fa al carrer de Berenguer de Palou –tram Garcilaso-Ferran Turné-, la vorera muntanya tindrà una amplada variable de 4,7 a 7,2 metres i hi haurà arbrat i enllumenat. La vorera mar serà de 4 metres i tindrà nous punts de llum. La calçada central tindrà dos carrils –un de vehicles i un carril bus– i un únic sentit de circulació. Hi haurà una terciana que integrarà una filera de til·lers ja existents, dues parades de bus i un carril bici bidireccional entre la terciana i la vorera mar.

La tinenta d’alcaldia d’Urbanisme, Janet Sanz, ha destacat que la urbanització de la zona prioritza la bicicleta, la mobilitat dels vianants i els espais d’estada. “La ciutat té un deute històric amb la Sagrera”, ha reconegut. Al seu torn, la regidora de Sant Andreu, Laia Ortiz, també ha subratllat que, a més d’urbanitzar la zona, s’està “omplint” d’equipaments. 

La Font del Gaig s’ubicarà al carrer Garcilaso 

Ortiz també ha destacat la recuperació i implantació de la Font del Gaig com un dels elements que preveu el projecte. La font, que durant molt anys ha estat el punt de trobada del barri, es va retirar l’any 2001 com a conseqüència del desús i estat de conservació. 

La voluntat, però, era buscar un nova ubicació en tractar-se d’un símbol del barri. Aquesta nova ubicació serà a la vorera nord del carrer de Garcilaso, al tram entre el carrer Gran de la Sagrera i el de Berenguer de Palou, orientada en direcció al carrer Gran de la Sagrera i integrada en una zona d’estada.

Més informació

Nou comentari