Les obres de la remodelació pendent de la Rambla començaran el setembre. La reforma acumula gairebé set anys d’espera des que va aprovar-se. Com es va anunciar, els treballs per renovar el passeig més famós de la capital arrencarà pel capdavall de la Rambla, en el tram més pròxim al mar, de Colom fins a Santa Madrona.
Les obres començaran passades les festes de la Mercè. Afectarà més de 23.000 metres quadrats i costarà més de 10 milions d’euros. El govern municipal postula que la reforma ha de permetre que el carrer més conegut de la ciutat adquireixi un aspecte més “verd, amable i cultural”, informa l’ACN.
La primera fase durarà 18 mesos
El resultat de les obres de la primera fese, que s’espera que durin 18 mesos, farà que la Rambla tingui un nou espai urbà d’arribada al front del mar. Els dos sentits del carrer quedaran restringits a bicicletes, autobusos i veïns, com ja ocorre amb el sentit ascendent.
Aquest serà el primer tram dels cinc que està previst que es reformin a la Rambla. Una de les novetat que implica aquesta reforma és el paviment, que deixarà de ser d’asfalt per ser de diferents formats de pedra natural.
A més, al nou tram de Colom-Santa Madrona hi haurà més d’un centenar d’arbres, 21 dels quals seran nous. També s’hi instal·laran cent bancs nous per convertir-lo en una “zona d’estada”.
Un carrer “pels barcelonins”
La Rambla és una de les vies turístiques per excel·lència a Barcelona. “Volem recuperar la Rambla per a que sigui un carrer que els barcelonins utilitzem”, ha afirmat la tinent d’alcaldia d’Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat, Janet Sanz, que ha posat l’èmfasi en que la reforma pretén que el carrer tingui nous usos com per exemple el d’acollir una ràdio comunitària de barri. “L’objectiu és que les obres d’aquest primer tram durin 18 mesos i estiguin acabades el 2024”, ha afegit Sanz.
Després quedaran quatre trams més per fer (Santa Madrona-Arc del Teatre, Arc del Teatre-Liceu, Liceu-Portaferrissa i Portaferrissa-Canaletes) que en principi s’aniran encavalcant entre ells de tal manera que el final de les obres d’un tram coincideixi amb l’inici de les obres del següent tram.
Tot i que algunes associacions de veïns de la Rambla havien demanat que les obres no es fessin per trams sinó conjuntament per fer-les el més ràpid possible, Sanz ha explicat que això no és possible perquè el pressupost total de la reforma és “elevat”, de 44 milions d’euros, i aquestes obres s’han de fer de forma simultània a altres treballs a la ciutat.