El coronavirus impacta a l’aeroport: pocs passatgers, molta pressa

L'epidèmia canvia el paisatge a la terminal 1 del Prat, on han desaparegut les cues per accedir al control de seguretat i als punts d'informació

Al punt d’informació de la Terminal 1 de l’aeroport del Prat no hi ha cues. No hi ha carros plens de maletes acompanyant famílies amb dubtes d’última hora. Només hi ha una treballadora d’Aena asseguda darrere del mostrador amb una mascareta posada. De fet, no està sola, té un acompanyant. És un altre empleat de l’aeroport, aquest s’encarrega de transportar els carros portadors de maletes al seu lloc, amb qui peta la xerrada. “Hi ha molt poca cosa. I encara i així, hi ha més moviment que ahir”, adverteix l’encarregada de solucionar la papereta als viatgers amb preguntes. És l’efecte coronavirus. Els últims dies ha buidat l’aeroport del seu trànsit de persones habitual i l’ha substituït per passatgers amb presses per sortir del país i, en molts casos, tornar-se’n a casa seva abans d’hora. 

Un punt d'informació d'Aena a l'aeroport, buit de dubtes / D.C.

Un punt d’informació d’Aena a l’aeroport, buit de dubtes / D.C.

“Això dels italians ho ha canviat tot. I els xinesos, esclar. Italians i xinesos, en vèiem moltíssims. Ara això s’ha acabat i així estem”, comenta un operari que manté l’ordre en els controls de seguretat. Ho diu mentre assenyala les cintes que l’envolten, buides de persones en tot el seu recorregut fins arribar finalment, a una breu espera abans de passar per l’arc de detecció de metalls. Segons apunta, l’afectació de les mesures del prevenció pel coronavirus en aquests països ha tingut un impacte directe en el dia a dia del Prat. 

“Molts estrangers intenten tornar a correcuita a casa seva”

El motiu pel qual la treballadora del punt d’informació assegura que avui hi ha més activitat que ahir és, precisament, la gestió internacional de la prevenció pel coronavirus. “Molts estrangers intenten tornar a corre-cuita a casa seva”, explica. Ho corroboren les dues companyes que venen a substituir-la en el canvi de torn. “Venen com bojos”, afegeix una de les empleades d’Aena, “sobretot els americans”. Això passa especialment després que el president dels Estats Units, Donald Trump, hagi anunciat que des de la mitjanit de divendres a dissabte no permetrà l’arribada de vols provinents d’Europa durant 30 dies.

Viatgers amb mascaretes, aquest dijous a l'aeroport del Prat / David Cobo

Viatgers amb mascaretes, aquest dijous a l’aeroport del Prat / David Cobo

Davant d’això, algunes situacions s’han descontrolat i la informació costa de tenir-la confirmada. Així, la informadora d’Aena que acaba el torn explica que aquest matí se li han queixat passatgers espanyols que tenien la targeta d’embarcament per al vol de les 9:05h en direcció a Miami, perquè no se’ls hauria permès entrar a l’avió per prioritzar ciutadans americans que havien demanat accelerar el seu retorn a última hora. Una situació que ni la companyia American Airlines ni la mateixa Aena han aclarit, tot i les preguntes d’aquest diari.

Sigui com sigui, en saber aquesta informació, el Carlos, un home de 47 anys que demà havia d’agafar un vol a la mateixa ciutat americana, ha donat per perduts els seus bitllets. Avui s’ha apropat a l’aeroport per saber de primera mà quines opcions tenia, després d’haver sentit tota mena de rumors. En rebre l’anunci per part de la treballadora d’Aena, però, ho ha acceptat ràpidament. “Adéu a anar a Miami, ja m’ho sospitava, ja. Però necessitava que algú m’ho expliqués cara a cara”, comenta. És espanyol.

Més informació

Nou comentari