Conesa: “És imprudent que l’Ajuntament demani reduir l’activitat del port per la contaminació”

La presidenta del Port de Barcelona recorda que la tinent d'alcaldia d'Ecologia és al consell d'administració de l'ens i sap que se n'està preparant l'electrificació

“Quin és l’objectiu de demanar la reducció de l’activitat del Port de Barcelona? Si es poden reduir les emissions amb l’electrificació de molls, quin és l’objectiu de reduir els vaixells? Perdre competitivitat i llocs de treball? Em sembla imprudent dir això”. Així de contundent s’ha mostrat aquest dimecres la presidenta del Port, Mercè Conesa, en una entrevista al programa El matí de Catalunya Ràdio

[r:1]

Segons Conesa, l’any que ve entra en vigor una regulació internacional segons la qual “tots els vaixells han d’utilitzar un tipus de fuel més net, amb menys diòxid de sofre quan siguin a port, de manera que generaran menys contaminació”. Però això només ha de ser una situació provisional, perquè el Port de Barcelona ja treballa en l’electrificació dels molls, i la tinenta d’alcaldia d’Ecologia, Janet Sanz, “ho sap”. “Ella forma part del consell d’administració i sap que ja s’ha demanat oficialment a Red Eléctrica de España (REE) l’amplicació de watts que necessitem, perquè ara mateix la xarxa elèctrica no ens proporciona els 100.000 megawatts/hora que calen per electrificar els molls”, ha assegurat Conesa.

“Em sobta que l’Ajuntament estigui reclamant la reducció d’activitat si és per la contaminació, perquè sap que s’estan fent aquests tràmits, que duraran entre 12 i 18 mesos. Quan tinguem la possibilitat d’electrificar els molls, els primers seran el dels ferris i el dels creuers”, ha anunciat.

“Si és per la contaminació no ho entenc. Una altra cosa és si ho diuen perquè volen parlar del model de turisme, que igualment jo defenso perquè és una activitat important per a Barcelona, tot i que ha de ser de qualitat i no perjudicar la ciutat”, ha advertit.  En aquest sentit, Conesa ha puntualitzat que ja es va pactar amb l’Ajuntament que en cap moment hi hauà més de set terminals de creuers. “Aquest és el topall que van acordar amb govern de Colau, el Port no va a la seva bola. I també hem fet polítiques de desestacionalització perquè els mesos d’estiu, que és quan la ciutat està més estressada, hi hagi menys creuers. El mes que n’hi ha més és a l’octubre, no al juliol ni l’agost. Sempre estem disposats a escoltar i col·laborar amb el govern de la ciutat”, ha assegurat.

Conesa també ha recordat les xifres amb què treballa el Port, segons les quals aquesta infraestructura genera el 10% de la contaminació de Barcelona. Els creuers, segons aquestes dades, només són responsables d’un1% d’aquesta pol·lució. “Els vaixells de càrrega són els que contaminen molt més. Hem buscat un culpable, és humà, però si no tenim totes les dades no aplicarem les mesures correctes”, ha alertat.

Aplaudeix l’operatiu contra el top manta d’Albert Batlle

En la mateixa mesura que s’ha mostrat distant i en desacord amb Janet Sanz i Ada Colau –la part dels comuns del govern municipal–Conesa ha exhibit sintonia amb el tinent d’alcaldia de Seguretat, Abert Batlle, en relació a l’operatiu del top manta al front marítim. “El trobem molt positiu. En aquest aspecte estem molt satisfets de l’actuació de l’Ajuntament, i hi estem absolutament compromesos”, ha afirmat.

Segons la presidenta de l’organisme, “el Port s’ha sentit molt sol durant anys, intentant combatre aquest fenomen, especialment tenint en compte que la Policia Portuària és una policia administrativa, no té competències en ordre públic”. Per aquesta raó, dona “tot el suport a aquesta nova política” i avui mateix es reuneix amb Albert Batlle per fer-ne un primer balanç.

Més informació

Comentaris

    Capità Olives 31/07/2019 11:31 am
    Donc, aleshores, foteu el que vulgueu! Els índex de contaminació també els fa la Colau, oi? Vinga, va! O tots ens hi posem o això s'anira a la merda en quatre dies.

Nou comentari