Conesa: “És imprudent que l’Ajuntament demani reduir l’activitat del port per la contaminació”

“Quin és l’objectiu de demanar la reducció de l’activitat del Port de Barcelona? Si es poden reduir les emissions amb l’electrificació de molls, quin és l’objectiu de reduir els vaixells? Perdre competitivitat i llocs de treball? Em sembla imprudent dir això”. Així de contundent s’ha mostrat aquest dimecres la presidenta del Port, Mercè Conesa, en una entrevista al programa El matí de Catalunya Ràdio

[r:1]

Segons Conesa, l’any que ve entra en vigor una regulació internacional segons la qual “tots els vaixells han d’utilitzar un tipus de fuel més net, amb menys diòxid de sofre quan siguin a port, de manera que generaran menys contaminació”. Però això només ha de ser una situació provisional, perquè el Port de Barcelona ja treballa en l’electrificació dels molls, i la tinenta d’alcaldia d’Ecologia, Janet Sanz, “ho sap”. “Ella forma part del consell d’administració i sap que ja s’ha demanat oficialment a Red Eléctrica de España (REE) l’amplicació de watts que necessitem, perquè ara mateix la xarxa elèctrica no ens proporciona els 100.000 megawatts/hora que calen per electrificar els molls”, ha assegurat Conesa.

“Em sobta que l’Ajuntament estigui reclamant la reducció d’activitat si és per la contaminació, perquè sap que s’estan fent aquests tràmits, que duraran entre 12 i 18 mesos. Quan tinguem la possibilitat d’electrificar els molls, els primers seran el dels ferris i el dels creuers”, ha anunciat.

“Si és per la contaminació no ho entenc. Una altra cosa és si ho diuen perquè volen parlar del model de turisme, que igualment jo defenso perquè és una activitat important per a Barcelona, tot i que ha de ser de qualitat i no perjudicar la ciutat”, ha advertit.  En aquest sentit, Conesa ha puntualitzat que ja es va pactar amb l’Ajuntament que en cap moment hi hauà més de set terminals de creuers. “Aquest és el topall que van acordar amb govern de Colau, el Port no va a la seva bola. I també hem fet polítiques de desestacionalització perquè els mesos d’estiu, que és quan la ciutat està més estressada, hi hagi menys creuers. El mes que n’hi ha més és a l’octubre, no al juliol ni l’agost. Sempre estem disposats a escoltar i col·laborar amb el govern de la ciutat”, ha assegurat.

Conesa també ha recordat les xifres amb què treballa el Port, segons les quals aquesta infraestructura genera el 10% de la contaminació de Barcelona. Els creuers, segons aquestes dades, només són responsables d’un1% d’aquesta pol·lució. “Els vaixells de càrrega són els que contaminen molt més. Hem buscat un culpable, és humà, però si no tenim totes les dades no aplicarem les mesures correctes”, ha alertat.

Aplaudeix l’operatiu contra el top manta d’Albert Batlle

En la mateixa mesura que s’ha mostrat distant i en desacord amb Janet Sanz i Ada Colau –la part dels comuns del govern municipal–Conesa ha exhibit sintonia amb el tinent d’alcaldia de Seguretat, Abert Batlle, en relació a l’operatiu del top manta al front marítim. “El trobem molt positiu. En aquest aspecte estem molt satisfets de l’actuació de l’Ajuntament, i hi estem absolutament compromesos”, ha afirmat.

Segons la presidenta de l’organisme, “el Port s’ha sentit molt sol durant anys, intentant combatre aquest fenomen, especialment tenint en compte que la Policia Portuària és una policia administrativa, no té competències en ordre públic”. Per aquesta raó, dona “tot el suport a aquesta nova política” i avui mateix es reuneix amb Albert Batlle per fer-ne un primer balanç.

Comentaris

    Capità Olives Juliol 31, 2019 | 11:31
    Donc, aleshores, foteu el que vulgueu! Els índex de contaminació també els fa la Colau, oi? Vinga, va! O tots ens hi posem o això s'anira a la merda en quatre dies.

Nou comentari

Més notícies

Colau vol posar “límits” al port, l’aeroport i els creuers per la contaminació

Portarà la proposta a la taula per l'emergència climàtica convocada per a dimecres | També vol reduir la velocitat dels vehicles, especialment a les zones escolars

Calvet respon a Colau sobre la limitació del port: “Del que es tracta és de descarbonitzar-lo”

El conseller de Territori i Sostenibilitat creu que és compatible el creixement de la infraestructura amb un model sostenible

El Port ofereix a Colau treballar un pla conjunt contra la contaminació

La presidenta de l’enclavament, Mercè Conesa, demana que abans de “limitar” l’activitat s’estudiïn bé les dades de tres estudis que es presentaran al setembre
Els contenidors són el segment d'activitat més important del Port de Barcelona / APM Terminals

Barcelona es consolida entre els grans ports europeus i torna a batre rècords

Tanca el millor primer semestre de la seva història amb augments en els principals tràfics i confirma el seu salt d'escala

El Port de Barcelona accelera l’ampliació d’una terminal de càrrega

BEST rebrà a l'octubre 65.000 metres quadrats de terreny per afrontar el creixement dels tràfics

Noves crítiques pel retard en inversions en infraestructures al Port de Barcelona

El director general de Cilsa considera que els accessos viaris i ferroviaris són "fonamentals" per a un port que mou 3 milions de contenidors