El director general de Cilsa, Alfonso Martínez, ha criticat aquest dimecres el retard en les inversions a Catalunya i més concretament en els accessos viaris i ferroviaris al Port de Barcelona, dels quals ha afegit que “són fonamentals, no només per a Cilsa sinó també per als clients”. Cilsa, que és la societat que gestiona el Zona d’Activitats Logístiques (ZAL) i està participada pel Port de Barcelona (51%) i Merlin Poperties (49%), considera “injustificable” el retard d’aquestes inversions.
“És una demanda que és una obvietat, un port que mou 3 milions de contenidors i quasi dos són ‘import/export’ és necessari tenir bons accessos viaris i ferroviaris”, ha continuat el director general de Cilsa. Martínez ha apuntat que és una “evidència que aquí falten infraestructures” i ho ha exemplificat comparant el mapa d’infraestructures a Madrid i a Barcelona i veient l’evolució que han tingut les dues capitals. D’aquesta manera, el director de Cilsa avala les crítiques que feia el president de Foment del Treball, Josep Sánchez Llibre, en la presentació el catàleg d’infraestructures pendents a Catalunya.
Dilluns passat, Foment del Treball va xifrar en 28.000 milions d’euros el dèficit d’inversió en infraestructures durant els darrers deu anys a Catalunya i va reclamar un pacte entre administracions perquè aportessin 10.000 milions d’euros, a raó de 2.000 milions d’euros anuals, entre aquest 2019 i 2023, i poder finalitzar les obres “estratègiques” que estan licitades i que encara estan en procés de construcció. Entre aquestes, la patronal va citar el corredor mediterrani, Rodalies, la B-40 o la finalització de la línia 9 del metro, entre altres.