El Bicibús Eixample va néixer fa, aproximadament, un any i mig amb uns objectius molt clars. Més enllà de promoure la circulació dels infants amb bicicleta, un dels principals era que es pacifiqués el carrer d’Entença, al barri de l’Esquerra de l’Eixample, i alhora, es fes un carril bici. En pocs dies, es complirà una petita part d’aquest objectiu. Tal com ha informat el Districte de l’Eixample en un comunicat, el pròxim diumenge començaran les obres per fer un carril de serveis al tram del carrer d’Entença que es troba entre la Gran Via de les Corts Catalanes i l’avinguda de Roma.
Les obres contemplen eliminar un carril de circulació per tal d’incloure el de serveis, com ja s’ha fet en altres carrers del districte de l’Eixample i d’arreu de la ciutat. Els serveis que es preveu incloure són 48 places de motos, 35 aparcaments de bicicletes, quatre contenidors (dos de rebuig i dos d’orgànica), 66 metres de zona de càrrega i descàrrega, 88 metres de carril bus i 10 metres de parada de taxi.
Aquesta transformació d’Entença és part de ‘Pacifiquem els entorns escolars del carrer d’Entença’, un dels projectes guanyadors en el procés dels Pressupostos Participatius de l’Eixample i reivindicat per algunes de les escoles que formen part del Bicibús Eixample: Joan Miró, Àgora i Xiulet.
El canvi més radical del carrer del Consell de Cent
Un altre canvi més important que està vivint l’Eixample està relacionat amb la Superilla Eixample. En el marc d’aquest projecte, el carrer del Consell de Cent va deixar de ser el passat mes de novembre un carrer gran per creuar una part de la ciutat en línia recta. Ara, els vehicles han de girar gairebé a cada cruïlla. Quan acabin les obres de la Superilla Eixample, aquest carrer passarà a ser un eix verd amb prioritat per als vianants entre el Parc de Joan Miró i el passeig de Sant Joan.