El bicibús de l’Eixample creix un cop més. El recorregut en bicicleta que comparteixen famílies i menors per anar a classe en bicicleta en hora punta circularà per més calçades d’algunes de les principals vies del districte més poblat de Barcelona i un dels que concentra més trànsit de vehicles en les seves principals artèries. Des d’aquest divendres, l’itinerari ciclista guanya un nou ramal en què la comitiva de pares, mares i menors sobre dues rodes transitarà també pels vials habitualment atapeïts de vehicles dels carrers Provença, Mallorca, Aribau i un petit tram d’Aragó, on tindrà la sortida.
Amb l’ampliació, famílies i alumnes de dos centres educatius més, les escoles Auró i IPSI, se sumen al recorregut. Fins ara, pares i escolars de quatre col·legis -Xirinacs, Joan Miró, Entença i Diputació- han pres part de l’itinerari, ideat per les associacions de famílies de diversos centres de l’Eixample per demanar carrils bici segurs per acompanyar els menors en bicicleta fins a classe i perquè es promogui desplaçar-se d’una altra forma que no sigui amb cotxe o amb motocicleta en un districte que pateix especialment per la polució i el soroll del trànsit des de ben d’hora.
L’Ajuntament de Barcelona fa costat al bicibús, que va estrenar-se el setembre, a l’inici del curs actual, reunint un centenar de persones. De fet, els impulsors del recorregut tenen garantit la presència d’agents de la guàrdia urbana -alguns d’ells, en bicicleta- fins al final del primer trimestre escolar, just abans del Nadal, per custodiar la comitiva i efectuar talls puntuals de circulació perquè menors i adults puguin travessar els carrers amb seguretat.
El grup ciclista remunta fins a l’antiga presó Model pujant per la calçada del carrer Entença, considerada una de les autovies urbanes de Barcelona pel cúmul de trànsit que acostuma a aplegar cada dia. Alguns dels participants consideren que la presència policial és imprescindible no només per evitar accidents, sinó també perquè alguns conductors no es tornin contra una comitiva que, a estones, pot ralentitzar la marxa.
El trajecte ja es va ampliar a finals d’octubre, guanyant un desviament per Consell de Cent. En aquest cas, però, no s’ocupa la calçada en tot moment, sinó que es transita per carrils bici i carrers amb velocitat màxima fixada en 30 quilòmetres per hora.