Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
El bicibús circularà per més calçades de l’Eixample
  • CA

El bicibús de l’Eixample creix un cop més. El recorregut en bicicleta que comparteixen famílies i menors per anar a classe en bicicleta en hora punta circularà per més calçades d’algunes de les principals vies del districte més poblat de Barcelona i un dels que concentra més trànsit de vehicles en les seves principals artèries. Des d’aquest divendres, l’itinerari ciclista guanya un nou ramal en què la comitiva de pares, mares i menors sobre dues rodes transitarà també pels vials habitualment atapeïts de vehicles dels carrers Provença, Mallorca, Aribau i un petit tram d’Aragó, on tindrà la sortida.

Amb l’ampliació, famílies i alumnes de dos centres educatius més, les escoles Auró i IPSI, se sumen al recorregut. Fins ara, pares i escolars de quatre col·legis -Xirinacs, Joan Miró, Entença i Diputació- han pres part de l’itinerari, ideat per les associacions de famílies de diversos centres de l’Eixample per demanar carrils bici segurs per acompanyar els menors en bicicleta fins a classe i perquè es promogui desplaçar-se d’una altra forma que no sigui amb cotxe o amb motocicleta en un districte que pateix especialment per la polució i el soroll del trànsit des de ben d’hora.

L’Ajuntament de Barcelona fa costat al bicibús, que va estrenar-se el setembre, a l’inici del curs actual, reunint un centenar de persones. De fet, els impulsors del recorregut tenen garantit la presència d’agents de la guàrdia urbana -alguns d’ells, en bicicleta- fins al final del primer trimestre escolar, just abans del Nadal, per custodiar la comitiva i efectuar talls puntuals de circulació perquè menors i adults puguin travessar els carrers amb seguretat.

El grup ciclista remunta fins a l’antiga presó Model pujant per la calçada del carrer Entença, considerada una de les autovies urbanes de Barcelona pel cúmul de trànsit que acostuma a aplegar cada dia. Alguns dels participants consideren que la presència policial és imprescindible no només per evitar accidents, sinó també perquè alguns conductors no es tornin contra una comitiva que, a estones, pot ralentitzar la marxa.

El trajecte ja es va ampliar a finals d’octubre, guanyant un desviament per Consell de Cent. En aquest cas, però, no s’ocupa la calçada en tot moment, sinó que es transita per carrils bici i carrers amb velocitat màxima fixada en 30 quilòmetres per hora.

Més notícies
Bicicletes del Bicing amb publicitat de la companyia sueca Oatly, participada per Blackstone / Twitter
Una empresa participada per un fons voltor s’anuncia al Bicing
Notícia: Una empresa participada per un fons voltor s’anuncia al Bicing
Comparteix
Blackstone va entrar al capital de la companyia sueca de beguda de civada Oatly fa un any
Un patinet circulant per Barcelona / Guàrdia Urbana
Els patinets i les bicicletes elèctriques que aterren a Barcelona
Notícia: Els patinets i les bicicletes elèctriques que aterren a Barcelona
Comparteix
Smart Gyro estrena una delegació a Sant Boi per vendre i prestar servei a l'àrea metropolitana

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa