Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
El gran carrer de Barcelona que ja no podràs travessar en línia recta amb el cotxe

Les obres a la Via Laietana han generat canvis substancials en la mobilitat d’una de les artèries més transitades de la ciutat. Però no és, ni de bon tros, l’únic punt de Barcelona que s’ha convertit en un petit infern per als vehicles privats degut a les restriccions.

Adeu a un Consell de Cent en línia recta

Des d’aquest divendres, les obres de la Superilla de l’Eixample afronten una nova fase, que té repercussions directes en la mobilitat privada. La més evident, que el carrer del Consell de Cent deixa de ser un gran carrer per creuar una part important de la ciutat en línia recta, i els vehicles hauran de girar gairebé a cada cruïlla. En un futur, aquest carrer passarà a ser un eix verd amb prioritat per als vianants entre el Parc de Joan Miró i el passeig de Sant Joan.

Recreació virtual d’una de les 31 placetes de la superilla, al carrer Rocafort / Ajuntament de Barcelona

Hi ha, però, alguns punts en què el conductor podrà seguir en línia recta i no es veurà obligat a fer un gir. Es tracta de les cruïlles del Consell de Cent amb els carrers d’AribauEnric Granados, el passeig de GràciaBruc i Bailèn. I si no volem fer aquesta gimcana? Les alternatives passen per circular pel carrer de València i per la Gran Via, dos carrers habitualment congestionats, però que el consistori considera que encara tenen marge per xuclar els vehicles que deixin de passar pel carrer del Consell de Cent.

I encara hi ha més canvis en la mobilitat que hauràs de tenir presents si vols sobreviure amb el teu cotxe pel centre de Barcelona sense fer massa tombs o cometre alguna infracció: Trobaràs girs obligatoris a les cruïlles de Rocafort, Comte Borrell i Girona, que són els altres tres carrers que també estan en obres de la superilla de l’Eixample. 

Les bicicletes, però, podran circular pels quatre eixos verds en doble sentit, compartint l’espai amb els vianants i la resta de vehicles. Això suposa que s’eliminaran els carrils bici que fins ara funcionaven en els carrers afectats. I malgrat la magnitud de les obres, el consistori barceloní garanteix que no hi haurà afectacions pel que fa a la mobilitat dels autobusos.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Albert bcn a novembre 18, 2022 | 10:50
    Albert bcn novembre 18, 2022 | 10:50
    Aquestes frikades de la Colau, pacificacions, zones verdes,carrils bici, super illes etc, només destrossen les relacions familiars i socials Ja que anar a un lloc de Bcn en.cotxe és quasi impossible, ni pagant. Molta.gentQ gran no pot rebre visites de familiars què viuen lluny, no sempre es pot baixar en tren. Sóc un dels afectats, gràcies Colau i penya de.fanàtics. Ho tinc en.compte pròximes eleccions
    • Icona del comentari de: 100%LLEIDATA a novembre 18, 2022 | 13:52
      100%LLEIDATA novembre 18, 2022 | 13:52
      Els mimats de Barcelona sempre queixen-se perquè no tenen un tren cada 5 minuts sinó que en tenen un cada 30 minuts ja m'agradaria a mi veure a tota aquesta colla de mimats a una pobla de Lleida on si hi passa un bus 1 cop al dia ja pots donar gràcies.
    • Icona del comentari de: Anònim a novembre 19, 2022 | 22:26
      Anònim novembre 19, 2022 | 22:26
      Totalment d'acord amb vostè Sr Albert. Algun dia la Sra Colau es farà gran i pot ser es quedarà sola, es clar que no al ben mig de Barcelona per que ella ja a fugit a viure a un barri del extrarradi (Horta) mentres tant els demés han d'aguantar les seves FRIKADES
    • Icona del comentari de: Jan a novembre 19, 2022 | 22:27
      Jan novembre 19, 2022 | 22:27
      Totalment d'acord amb vostè Sr Albert. Algun dia la Sra Colau es farà gran i pot ser es quedarà sola, es clar que no al ben mig de Barcelona per que ella ja a fugit a viure a un barri del extrarradi (Horta) mentres tant els demés han d'aguantar les seves FRIKADES

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa