Les obres a la Via Laietana han generat canvis substancials en la mobilitat d’una de les artèries més transitades de la ciutat. Però no és, ni de bon tros, l’únic punt de Barcelona que s’ha convertit en un petit infern per als vehicles privats degut a les restriccions.
Adeu a un Consell de Cent en línia recta
Des d’aquest divendres, les obres de la Superilla de l’Eixample afronten una nova fase, que té repercussions directes en la mobilitat privada. La més evident, que el carrer del Consell de Cent deixa de ser un gran carrer per creuar una part important de la ciutat en línia recta, i els vehicles hauran de girar gairebé a cada cruïlla. En un futur, aquest carrer passarà a ser un eix verd amb prioritat per als vianants entre el Parc de Joan Miró i el passeig de Sant Joan.
Hi ha, però, alguns punts en què el conductor podrà seguir en línia recta i no es veurà obligat a fer un gir. Es tracta de les cruïlles del Consell de Cent amb els carrers d’Aribau, Enric Granados, el passeig de Gràcia, Bruc i Bailèn. I si no volem fer aquesta gimcana? Les alternatives passen per circular pel carrer de València i per la Gran Via, dos carrers habitualment congestionats, però que el consistori considera que encara tenen marge per xuclar els vehicles que deixin de passar pel carrer del Consell de Cent.
I encara hi ha més canvis en la mobilitat que hauràs de tenir presents si vols sobreviure amb el teu cotxe pel centre de Barcelona sense fer massa tombs o cometre alguna infracció: Trobaràs girs obligatoris a les cruïlles de Rocafort, Comte Borrell i Girona, que són els altres tres carrers que també estan en obres de la superilla de l’Eixample.
Les bicicletes, però, podran circular pels quatre eixos verds en doble sentit, compartint l’espai amb els vianants i la resta de vehicles. Això suposa que s’eliminaran els carrils bici que fins ara funcionaven en els carrers afectats. I malgrat la magnitud de les obres, el consistori barceloní garanteix que no hi haurà afectacions pel que fa a la mobilitat dels autobusos.