Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Les obres de l’L8 dibuixen un nou conflicte amb els veïns del parc de Joan Miró

El parc de Joan Miró s’ha convertit en els darrers mesos en un dels epicentres d’obres de tot el districte de l’Eixample. La coincidència en el temps dels treballs per ampliar la línia L8 dels Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) amb els d’ampliació de la xarxa d’aigua freàtica han deixat el veïnat de la Nova Esquerra de l’Eixample sense una quarta part del principal pulmó verd que tenien al barri, tot forçant els ciutadans a conviure amb les molèsties que generen els operaris tant pel que fa al soroll com a la pols i el tràfec de maquinària i vehicles. Ara bé, aquest escenari podria encara convertir-se en més hostil d’aquí a uns mesos, quan es transportarà tota la terra excavada per obrir el pou que permetrà el pas de la tuneladora fins a la gran esplanada erma que s’ha creat en un dels extrems del parc, on s’acumularà mentre s’allarguin les obres per perllongar l’L8.

Més enllà de les molèsties de les obres, la gran preocupació del veïnat el possible pas constant de camions de gran tonatge per davant tant de l’Escola Joan Miró com de l’Institut Ernest Lluch, els dos centres més pròxims a la zona del parc afectada, amb la consegüent contaminació tant acústica com ambiental. Avançant-se a aquest escenari, representants de les dues comunitats educatives així com veïns de la zona van tallar aquest divendres a la tarda el carrer Diputació a l’altura del carrer d’Entença en senyal de protesta i sota una consigna clara: “Lluitem perquè no passin camions cada dia davant de 1.100 infants“.

Per ara no està clar quin serà l’itinerari concret d’aquests vehicles, en quins horaris es duran a terme els trasllats i les obres en si o si col·locaran tanques protectores que evitin la dispersió d’aquesta pols un cop emmagatzemada a l’esplanada. Precisament per això, la comunitat educativa vol poder dir la seva i proposar rutes alternatives si s’escau. En aquest sentit, fonts del Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica remarquen que encara queda és d’un any per aquest escenari de moviment de camions, però asseguren que estan oberts al diàleg i que no disposen per ara d’una previsió del nombre de vehicles que poden arribar a circular per aquest tram. Amb tot, indiquen que tenen fixada una reunió a finals del mes de gener del 2025 tant amb representants dels dos centres educatius com de la Biblioteca Joan Miró.

Operaris treballen en la zona del parc de Joan Miró arrasada per les màquines / A.R.
Operaris treballen en la zona del parc de Joan Miró arrasada per les màquines / A.R.

Una comissió seguiment, la solució?

Cal recordar que dues resolucions de la Sindicatura de Greuges de Barcelona i del Síndic de Greuges de Catalunya fetes públiques a principis del passat mes d’agost ja instaven aleshores les diferents administracions implicades a crear una comissió de seguiment de les obres conjunta per informar la ciutadania sobre l’evolució d’aquestes i sobre possibles incidències o contratemps. Des del Síndic de Greuges de Catalunya inclús proposaven instal·lar una oficina informativa a peu d’obra oberta als veïns afectats o l’aplicació de mesures correctores per reduir al màxim les molèsties i garantir la salut de les persones que hauran de fer vida al voltant d’aquesta actuació.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Fran BCN a desembre 15, 2024 | 17:21
    Fran BCN desembre 15, 2024 | 17:21
    El tema és, es vol transports públic O no?. Tot té un peatge però en els temps actuals, si això afecta al veí però a mí no, ja em va bé....i així anem

Respon a Fran BCN Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa