El grup municipal d’ERC demana a l’Ajuntament de Barcelona que s’habiliti un carril BUS-VAO a l’entrada de Barcelona per evitar les retencions pel túnel de les Glòries, com el consistori ja ha advertit que passarà. La nit de dissabte a diumenge s’obrirà el tram en sentit Llobregat, el darrer que restava, després que el 6 de novembre ho fes el que anava direcció Besòs. Aquesta ha estat una de les obres de major cost i complexitat tècnica que ha hagut de resoldre l’administració local en els últims anys. De fet, la construcció s’ha allargat més de vuit anys.
Des del 2020 existeix un carril Bus-VAO a la C-31, entre Badalona Nord i Badalona Sud, i els republicans proposen que Glòries sigui l’inici i final d’aquesta via “per maximitzar la utilitat pública de la inversió realitzada” i mitigar els embussos. “Aquest prec s’emmarca dins una estratègia pel foment de l’ús del cotxe compartit que per a Esquerra és clau, més encara en el context de crisi energètica i d’augment del preu dels combustibles”, ha assegurat el regidor Max Zañartu.
Conscient de les molèsties, un dels propòsits que s’ha fixat l’Ajuntament és que dins del túnel no es produeixin retencions. És per això que s’han instal·lat dos semàfors, a banda i banda, que esponjaran el volum de vehicles que circulen sota terra, amb la vista posada que les retencions, si es produeixen, ho facin als extrems i no al subsol. Cap membre del consistori s’ha atrevit a aventurar la magnitud dels hipotètics col·lapses que hi pugui haver, però han explicat que han fet models teòrics i predictius sobre això mateix, sense donar més detalls.
En total, es calcula que de forma diària hi circulen 78.000 vehicles, 43.000 en sentit Llobregat i 35.000 en sentit Besòs. Quant a vehicles grans, per aquesta via passen més de 250 autocars al dia, incloent-hi els interurbans, regulars i discrecionals i en surten una xifra similar, el que suposa 15.000 persones d’entrada i 15.000 més de sortida movent-se amb transport col·lectiu, segons les dades de l’Ajuntament.