El túnel de Glòries començarà a funcionar a ple rendiment aquest cap de setmana, quan estarà completament operatiu amb l’entrada en funcionament de la calçada d’entrada a la ciutat. L’Ajuntament de Barcelona ha pronosticat aquest dijous que s’incrementaran les retencions habituals per accedir a la ciutat. Més enllà de les cues que el consistori vaticina per a les pròximes setmanes, encara no s’imposaran multes per infraccions que el sistema de radars del viaducte detecti.

Les càmeres que vigilen possibles vulneracions de les normes de trànsit començaran a sancionar als infractors caçats a partir de l’agost, segons ha informat el consistori. Mentrestant, el mode sancionador dels radars es manté congelat durant els pròxims quatre mesos.

L’Ajuntament ha adduït que la voluntat de la Guàrdia Urbana les primeres setmanes no serà sancionar, sinó orientar els conductors de manera pedagògica pel nou nexe viari de Barcelona, on ja no circularan vehicles en superfície. L’inspector i portaveu de la Guàrdia Urbana de Barcelona, Jordi Oliveras, ha assegurat aquest dijous que la pretensió de la Guàrdia Urbana no és sancionar sinó orientar “de manera pedagògica” als conductors. L’obertura completa del túnel de Glòries, que arriba després de vuit anys d’obres i de retards, comporta tot un canvi en el trànsit d’entrada a Barcelona.

En tot cas, la policia barcelonina reforçarà la seva presència a l’àrea amb un dispositiu específic per garantir el compliment de la nova ordenació viària. L’operatiu gestionarà les obres a través de punts fixes a les zones de més trànsit i de punts mòbils que s’adaptaran a mesura que canviï l’escenari. També s’ha demanat que es prioritzi el transport públic i que es revisi amb freqüència els canals de l’estat del trànsit per “garantir” la seguretat viària i “disminuir” les possibles retencions.

La principal novetat que s’implanta és l’eliminació dels carrils de circulació en superfície que quedaven a la Gran Via, entre el carrer Bilbao i el carrer Padilla. En aquest àmbit no hi haurà trànsit de pas i nomes podran desplaçar-se pels laterals els vehicles de veïns, serveis, transport públic i d’emergència (tram Bilbao-Independència i tram Castillejos-Padilla). La superfície de la plaça de les Glòries quedarà completament lliure de trànsit privat permetent el pas a vianants, bicicletes i transport públic (autobusos i taxis).

Més notícies
El túnel de Glòries en sentit Besòs / ACN

L’Ajuntament adverteix que hi haurà retencions pel túnel de les Glòries

Notícia: L’Ajuntament adverteix que hi haurà retencions pel túnel de les Glòries
Comparteix
Pronostiquen cues a l'entrada de la ciutat i recomanen l'ús del transport públic
Notícia: L’Ajuntament adverteix que hi haurà retencions pel túnel de les Glòries - Mobile
Futur parc de la Marina del Prat Vermell / Ajuntament de Barcelona

Els 5 nous parcs i jardins que prepara Barcelona

Notícia: Els 5 nous parcs i jardins que prepara Barcelona
Comparteix
L'Ajuntament anuncia un pla d'inversions per millorar 32 espais verds
Notícia: Els 5 nous parcs i jardins que prepara Barcelona - Mobile

Vera Erofeeva: “La guerra acabarà per als ucraïnesos, però no per als russos”

Notícia: Vera Erofeeva: “La guerra acabarà per als ucraïnesos, però no per als russos”
Comparteix
ENTREVISTA I Una russa “enemiga nacional” que arribà a Barcelona fugint de Moscou parla sense embuts de la guerra i de la repressió del Kremlin sobre el poble rus
Notícia: Vera Erofeeva: “La guerra acabarà per als ucraïnesos, però no per als russos” - Mobile
Detall de l'estació de Correus parcialment enderrocada / Foto: Arxiu TMB

FOTOS | Així era l’estació de metro Correus, tancada ara fa 50 anys

Notícia: FOTOS | Així era l’estació de metro Correus, tancada ara fa 50 anys
Comparteix
El 20 de març del 1972 es va suprimir el servei de metro entre les estacions de Jaume I i Correus
Notícia: FOTOS | Així era l’estació de metro Correus, tancada ara fa 50 anys - Mobile

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Jordi A a abril 01, 2022 | 09:28
    Jordi A abril 01, 2022 | 09:28
    Per això és fa el tunel? 8 anys suportant obres i restriccions, i ara encara més retencions. Penseu amb el cul. Si volieu carril bus, haver planificat 4 carrils. Transport public? La R1 va fatal, faltan trens, freqüències i bon funcionament. Ecologics? Cada vegada menys. Mes retencions es igual a més contaminació. Així es com resoleu els problemes

Nou comentari

Comparteix