Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
FOTOS | Així era l’estació de metro Correus, tancada ara fa 50 anys

El 20 de març del 1972 es va suprimir el servei de metro entre les estacions de Jaume I i Correus. Havien de començar les obres de prolongació del túnel de la futura línia 4 en direcció a la Barceloneta. Era, però, el final d’aquella estació, per la qual no tornarien a circular combois. Avui fa 50 anys que cap passatger no valida el bitllet.

Construcció de l’estació de Correus del Gran Metro / Foto: Arxiu TMB

El 20 de febrer de 1934 començava la seva breu història. S’inaugurava oficialment l’estació de Correus, ubicada al final de la Via Laietana, entre el carrer d’Àngel Baixeras i la plaça que aleshores portava el nom d’Antonio López, just davant de l’edifici de Correus. Per a la seva construcció, com explica la Fundació TMB, es van aprofitar els túnels que s’havien fet l’any 1913 amb motiu de l’obertura de la Via Laietana, quan encara no s’havia projectat el traçat del metro en aquesta zona.

Cabina del cap d’estació i pati de taquilles el 1955 / Fotos: Brangulí (Arxiu TMB)

En el seu origen, la decoració de l’estació era molt senzilla, amb les parets arrebossades, però el juliol del 1946 va ser dotada de llums fluorescents, i va ser la primera instal·lació pública que en va tenir de tot l’Estat espanyol. L’estació tenia un sol vestíbul al costat sud i disposava d’un accés amb escala de pedra davant de l’edifici de Correus.

Rètol de l’estació de Correus sota un fluorescent el 1959 / Foto: Arxiu TMB

Després de ser inaugurada, va ser remodelada en dues ocasions més, el 1949 per allargar les andanes i el 1956 per renovar la decoració de les parets amb rajoles de color gris metro, terra de panot i sostre pintat de blanc.

Obres de la prolongació del metro cap a la Barceloneta el 1972 / Foto: Puigfarran (Arxiu TMB)

Les obres de construcció de la nova línia 4 van determinar el tancament de l’estació de Correus, ja que al principi de la dècada dels anys setanta es va decidir que caldria construir una nova estació, la de Barceloneta, més a prop de l’estació de França, que en aquells moments era un dels punts de connexió més importants de la ciutat amb altres països.

L’antiga estació no va desaparèixer del tot. L’accés es va convertir en un pou de ventilació i les dues naus formen part del túnel per on passen els trens entre Jaume I i Barceloneta.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Joan Masdeu a març 20, 2022 | 22:05
    Joan Masdeu març 20, 2022 | 22:05
    "L’any 2010 es va constituir la Fundació TMB. Des de llavors, la fundació vetlla per la conservació i la difusió del patrimoni històric i cultural de TMB" (fundacio.tmb.cat)...... La conservació ??? La difusió? de què? De res !! Tot està abandonat. S'omplen la boca amb la "reconstrucció" d'un autobús d'època.
    • Icona del comentari de: Jose Manuel. Suarez a març 21, 2022 | 17:48
      Jose Manuel. Suarez març 21, 2022 | 17:48
      ¿Y el tranvia del Tibidabo como va?

Nou comentari

Comparteix