Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Barcelona necessita una ZBE per reduir la contaminació?
  • CA

Cop judicial a la Zona de Baixes Emissions de Barcelona. “Deficiències en la seva elaboració, manca d’informes determinants i per ser excés en l’àmbit geogràfic d’aplicació i en el tipus de vehicles exclosos, entre d’altres”, aquest és l’argumentari del TSJC, que aquest dilluns ha anunciat que anul·la la ZBE, que va entrar en funcionament a principis del 2020 i que té per objectiu limitar la circulació dels vehicles més contaminants a la ciutat, amb limitacions en una extensió de 95 quilòmetres al voltant de les rondes. La ZBE, ara en suspens, afectava  un 33% dels turismes un 40% d’autocars i autobusos, un 56% de les furgonetes i un 59% dels camions.

A partir de dimarts la mesura restrictiva de l’Ajuntament de Barcelona deixa de tenir efecte i, per tant, els cotxes més contaminants poden tornar a circular per Barcelona: “Quan es dicta sentència, la consideració d’ordenança anul·lada és des de l’endemà de la notificació, que s’ha fet avui [per dilluns]”, indiquen fonts del TSJC. Però és definitiu? No, perquè l’Ajuntament pot presentar una suspensió d’execució, és a dir, demanar aturar la sentència del TSJC. Per això cal argumentar i aportar fonaments jurídics de pes que puguin tombar la sentència del màxim estament judicial de Catalunya. En aquest cas, el TSJC s’haurà de tornar a reunir per deliberar si accepta el requeriment de l’administració pública o no.

Poll Maker

L’Ajuntament assegura que amb aquesta mesura s’han salvat 125 morts prematures a l’any des que s’ha implementat, així com la fi de 609.000 desplaçaments de vehicles altament contaminants. Tot plegat, quan fa unes setmanes  l’advocada de la Comissió Europea Eulalia Sanfrutos Cano alertava en una vista all Tribunal de Justícia de la Unió Europea per examinar les queixes de la CE pels alts nivells de contaminació a Barcelona, part del Baix Llobregat, el Vallès Occidental i l’Oriental, que Barcelona i l’Àrea Metropolitana no estan afrontant com caldria la lluita contra el canvi climàtic en el capítol de reduir les emissions de C02.

Més notícies
Cartell indicatiu de la ZBE / ACN
El TSJC anul·la la ZBE de Barcelona per “deficiències” i “excés”
Notícia: El TSJC anul·la la ZBE de Barcelona per “deficiències” i “excés”
Comparteix
El tribunal afirma que l'Ajuntament no justifica prou bé la mesura i considera que sobrepassa les seves competències
Cartell indicatiu de la ZBE / ACN
Nou xoc entre PSC i comuns, aquest cop per la ZBE i les futures limitacions
Notícia: Nou xoc entre PSC i comuns, aquest cop per la ZBE i les futures limitacions
Comparteix
"No és el moment", assegura el primer tinent d'alcalde, el socialista Jaume Collboni, mentre el regidor d'Emergència Climàtica i Transició Ecològica, Eloi Badia, dels comuns, ho estudia
Imatge d'arxiu de la ronda Litoral / ACN
La ZBE acaba amb 600.000 trajectes de vehicles contaminants en dos anys
Notícia: La ZBE acaba amb 600.000 trajectes de vehicles contaminants en dos anys
Comparteix
L'Ajuntament assegura que s'han evitat 125 morts prematures anuals des de la implementació de la mesura
Recreació virtual de la plaça de Rocafort amb Consell de Cent, amb la superilla / Ajuntament de Barcelona
Els fons europeus apuntalen la superilla i la Zona de Baixes Emissions
Notícia: Els fons europeus apuntalen la superilla i la Zona de Baixes Emissions
Comparteix
Barcelona rebrà gairebé 75 milions, que també es destinaran a la compra de busos elèctrics i carrils bici, entre altres projectes

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Joan Carles a març 22, 2022 | 13:49
    Joan Carles març 22, 2022 | 13:49
    Las dueñas del ayuntamiento se creen las dueñas de todo, son tan salvajes que querían ya prohibir las etiquetas B este enero del 2022, les da igual que el 30 % de la gente se quede sin coche y tenga que compararse uno nuevo, muy amigas de los trabajadores son. Dimisión!
  2. Icona del comentari de: Asun a març 22, 2022 | 20:17
    Asun març 22, 2022 | 20:17
    Molts treballadors i treballadores, i petites empreses de transports, no es poden permetre, adquirir nous vehicles. I tenen obligació axo si, de passar els controls tècnics per verificar les emissions de CO2 . Aquest ajuntament cada dia més fa com el caballo de Atila , que per on passava no creixia ni l'herba . Tot arrasat. I no atén a raons. S'equivoquen moltíssim, i amb molta supèrbia.

Respon a Asun Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa