Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Nou xoc entre PSC i comuns, aquest cop per la ZBE i les futures limitacions

Calma. “Tranquil·litat”, en paraules del primer tinent d’alcalde, Jaume Collboni. La mà dreta de l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, refreda les expectatives dels comuns, que ja estudien un nou veto als vehicles de gasolina matriculats a partir del gener del 2000 i dels dièsel a partir del gener del 2006. Aquest grup pertany a la categoria Euro 4, que forma part dels que tenen l’etiqueta groga i que al mateix temps se’ls cataloga amb la lletra B. “No és el moment d’ampliar la Zona de Baixes Emissions”, referma Collboni.

Les alarmes d’alguns, començant pels qui condueixen a Barcelona, s’han disparat des d’aquest dilluns, després que el regidor d’Emergència Climàtica i Transició Ecològica, Eloi Badia, dels comuns, hagi assegurat que ja estudia amb la resta d’administracions un pla per prohibir la circulació d’aquests vehicles. Paradoxes de la vida, durant la mateixa roda de premsa, Badia ha fet servir la mateixa paraula que després ha usat Collboni: “Tranquil·litat”. Malgrat el neguit, Badia ha reiterat diversos cops que en cap cas l’Ajuntament es planteja aplicar el veto d’un any per l’altre. Assegura que avisaran amb tems, “perquè tothom es pugui organitzar”, ha convingut.

El número 2 a l’Ajuntament ha volgut marcar perfil propi, assegurant que “després de la pandèmia, la crisi i la gran pujada del preu dels carburants” no es pot deixar enrere “el 40% de persones que tenen vehicles amb etiqueta groga i no poden canviar-lo”. Mentrestant, Badia ja rumia com fer-ho: “Estem treballant en com podria ser aquest calendari [de prohibició de circulació als vehicles Euro 4], estem pensant-ho amb les diferents administracions i el sector, per veure quins calendaris serien possibles”, ha afirmat. “El sector està compromès, entén perfectament la mesura i podem aspirar en anar de la mà en els futurs calendaris que s’hagin d’aplicar”, ha defensat.

Badia no se n’ha estat i ha respost a la mateixa resposta que ja li havia fet abans Collboni. “Una manera curiosa de reforçar el mateix que vam dir ahir”, li ha dit el responsable d’Emergència Climàtica i Transició Ecològica al d’Economia, Treball, Competitivitat i Hisenda.

La ZBE evita 125 morts l’any

La ZBE evita la mort prematura de 125 persones cada any, gràcies a la reducció de la contaminació, segons les dades de l’Ajuntament. Això s’ha aconseguit amb una reducció de 609.000 trajectes dels vehicles més contaminants des que està en vigor la mesura, que ocupa una extensió de 95 quilòmetres quadrats i que s’estén per tota Barcelona, incloent-hi els municipis limítrofs amb la capital.

Més notícies
La ronda Litoral a Barcelona amb un senyal de la ZBE / ACN

Aquests són els vehicles que Barcelona també vol prohibir a la ZBE

Notícia: Aquests són els vehicles que Barcelona també vol prohibir a la ZBE
Comparteix
Els cotxes amb etiqueta groga, el proper objectiu del consistori per reduir les emissions de gasos contaminants
Notícia: Aquests són els vehicles que Barcelona també vol prohibir a la ZBE - Mobile
La ronda Litoral a Barcelona amb un senyal de la ZBE / ACN

La ZBE acaba amb 600.000 trajectes de vehicles contaminants en dos anys

Notícia: La ZBE acaba amb 600.000 trajectes de vehicles contaminants en dos anys
Comparteix
L'Ajuntament assegura que s'han evitat 125 morts prematures anuals des de la implementació de la mesura
Notícia: La ZBE acaba amb 600.000 trajectes de vehicles contaminants en dos anys - Mobile
Un cartell avisa als conductors que entren a la Zona de Baixes Emissions de Barcelona a la sortida 5 de la Ronda de Dalt / ACN

Barcelona podrà decidir si imposa un peatge urbà a la ZBE

Notícia: Barcelona podrà decidir si imposa un peatge urbà a la ZBE
Comparteix
La Llei de Mobilitat Sostenible que prepara el govern espanyol preveu que els ajuntaments puguin imposar una taxa als vehicles particulars
Notícia: Barcelona podrà decidir si imposa un peatge urbà a la ZBE - Mobile
Recreació virtual de la plaça de Rocafort amb Consell de Cent, amb la superilla / Ajuntament de Barcelona

Els fons europeus apuntalen la superilla i la Zona de Baixes Emissions

Notícia: Els fons europeus apuntalen la superilla i la Zona de Baixes Emissions
Comparteix
Barcelona rebrà gairebé 75 milions, que també es destinaran a la compra de busos elèctrics i carrils bici, entre altres projectes
Notícia: Els fons europeus apuntalen la superilla i la Zona de Baixes Emissions - Mobile

Nou comentari

Comparteix