La Zona de Baixes Emissions ha salvat 125 persones cada any de patir una mort prematura a causa dels alts nivells de contaminació, un 0,8% del total de morts. És el balanç que fa l’Ajuntament de Barcelona. La zona de restricció de vehicles contaminants, que ocupa una extensió de 95 quilòmetres, compleix dos anys, amb la Covid distorisionant les xifres, però amb un balanç de 609.000 desplaçaments de vehicles contaminants evitats.

Però Barcelona vol fer un pas més en la lluita contra la contaminació -amb l’objectiu marcat per Europa de reduir al 50% les emissions el 2030 i ser una ciutat neutra el 2050- i ara es planteja calendaritzar la prohibició dels vehicles amb etiqueta ambiental groga de la DGT. L’Ajuntament de Barcelona ja ha començat a treballar en aquesta mesura, tot i que admet no té cap calendari tancat. Segons ha explicat el regidor d’Emergència Climàtica i Transició Ecològica, Eloi Badia, el consistori es planteja començar a aplicar el veto a una part dels vehicles amb etiqueta groga, en concret, els Euro 4 (dièsel). I després d’aplicar el veto als vehicles Euro 4, seria el torn dels Euro 5.

L’etiqueta groga és la que correspon a la lletra B. Identifica turismes i furgonetes lleugeres de gasolina matriculats a partir del gener del 2000 i de dièsel a partir del gener del 2006. Els de gasolina han de complir el nivell d’emissions Euro 3 i, els de dièsel, Euro 4 i 5.

L’etiqueta groga, el proper objectiu de la ZBE

Fins ara, l’AMB havia confirmat que els cotxes amb etiqueta groga podrien circular per la ZBE aquest 2022, i l’Ajuntament explica que està mantenint contactes amb altres administracions implicades. La darrera prohibició que va entrar en vigor l’1 d’abril de l’any passat va ser per a furgonetes sense distintiu ambiental.

Sigui com sigui, Barcelona aposta per descontaminar i descarbonitzar la ciutat, i això passa per aplicar restriccions en la mobilitat més contaminant.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Josep Lluis a març 15, 2022 | 12:21
    Josep Lluis març 15, 2022 | 12:21
    Aquet estimat alluntament amb la,alcaldesa de lideressa maltracta inhumanament als veins. Prohibir es al seu lema i no pensa que molta gent de la tercera edat amb al cotche pagat fa anys , ara es pot trobar sense vehicle .Aixo si, que vinguin turistes amb barcos de luxe al nostre port. Vergonyos.
  2. Icona del comentari de: Joan Carles a març 15, 2022 | 13:48
    Joan Carles març 15, 2022 | 13:48
    Hem sembla una presa de pel, aquest tema, no s'ha fet amb CAP rigor científic-tecnologic es tindria que prohibir entrar cotxes híbrid amb motor de combustió que tenen uns consums molt elevats de combustible i emissions de gasos contaminants (vehículos etiqueta ECO). Jo tinc un diesel del 2005 amb menys emisions i menys despesa de combustible i tinc prohibit entrar Es una vergonya, interesos económica....no de Salut
    • Icona del comentari de: Josep Timón a març 16, 2022 | 09:09
      Josep Timón març 16, 2022 | 09:09
      OK, 100% d'acord
  3. Icona del comentari de: Sergi a març 15, 2022 | 20:38
    Sergi març 15, 2022 | 20:38
    Vergonyós. Als que no tenim opció de transport públic i no ens podem permetre canviar de vehicle: que fem? Les ajudes que hi ha són ridícules, treguin un cotxe econòmic i de baix consum, sense tanta "parafernàlia" i llavors parlem. Es inconcebible el percentatge del pressupost familiar que s'ha de dedicar a la compra d'un vehicle.
  4. Icona del comentari de: Victor a març 16, 2022 | 00:43
    Victor març 16, 2022 | 00:43
    Esta mujer esta provocando la destrucción total de barcelona,cada decisión que toma es peor que la anterior, tiene que salir cuanto antes de la alcaldia,por el bién de todos.
    • Icona del comentari de: Encarna a març 16, 2022 | 19:53
      Encarna març 16, 2022 | 19:53
      Me parece lo mas acertado qe salga ya
    • Icona del comentari de: Jaum a març 16, 2022 | 20:41
      Jaum març 16, 2022 | 20:41
      Toda la razón colau al carrer
    • Icona del comentari de: Jaume a març 16, 2022 | 20:43
      Jaume març 16, 2022 | 20:43
      Toda la razón colau al carrer
    • Icona del comentari de: Anònim a març 18, 2022 | 17:20
      Anònim març 18, 2022 | 17:20
      Colau. Marchate.haz un favor a tu país.
  5. Icona del comentari de: Francisco Martínez Requena a març 16, 2022 | 09:42
    Francisco Martínez Requena març 16, 2022 | 09:42
    Tengo movilidad reducida con una discapacidad del 53 por ciento mi coche es etiqueta amarilla mi economía no da para uno nuevo y es mi único medio de poder salir de casa hagan algo políticos para eso les paga el pueblo
    • Icona del comentari de: Fran BCN a març 16, 2022 | 15:13
      Fran BCN març 16, 2022 | 15:13
      Si tens certificat de.disminució.superior al.33% no t hauries.de preocupar de res, estaras.exent....
  6. Icona del comentari de: Manel Igbasi a març 16, 2022 | 11:26
    Manel Igbasi març 16, 2022 | 11:26
    Jo tinc un Diesel de gener 2014, nomes te 8 anys i es etiqueta groga. Ara volen k els destruim, despilfarrem, i ens endeutem comprant de nous amb la vertiginosa contaminació que suposa fabricar un cotxe? Aquestes mesures no serà per beneficiar als fabricants?
  7. Icona del comentari de: Raul a març 16, 2022 | 15:19
    Raul març 16, 2022 | 15:19
    Es ridiculo que se base el nivel de contaminacion de un vehiculo segun la norma euro que cumpla.....hoy dia un bmw de ultima generacion con motor de mas de 150cv contamina mas que un seat marbella de 1990 con motor de 45cv....y el marbella no puede entrar en la ciudad
  8. Icona del comentari de: Eric a març 16, 2022 | 15:57
    Eric març 16, 2022 | 15:57
    La acolau està boja del cap sort que ja he fotut el cam de BCN i molts amics i familiars també jo ara estic amb un poble de Lleida super trenkil
  9. Icona del comentari de: Jose a març 16, 2022 | 18:44
    Jose març 16, 2022 | 18:44
    Esta alcaldesa se está cargando Barcelona la ciudad que era referencia mundial, quiere quitar la circulación de vehículos matriculados en el 2018, el transporte está muy mal, Barcelona está sucia llena de ratas y cucarachas, y delincuentes y eso no molesta,
  10. Icona del comentari de: Lluís a març 16, 2022 | 19:06
    Lluís març 16, 2022 | 19:06
    Són precisament els partits que es diuen d'esquerra els que més ataquen i marginen els més vulnerables: la gent gran, les classes treballadores, etc. La digitalització, descarbonització, etc. cal fer-les però sense marginar ningú i sense deixar ningú enrere. Però està vist que a la Colau i als seus acòlits no els importen gens ni mica. Per a la gent benestant no és cap problema la ZBE perquè ells ja es canvien el cotxe cada poc temps. Amb diners tot té solució, la vida és fàcil i la gent viu en un món de color i fantasia però per a la classe treballadora la vida, en el millor dels casos, és una carrera plena de dificultats i problemes...com per que vingui la Colau i et remati !!! Rebel·lió !!! Gent gran, discapacitats, classes treballadores, tots units contra les polítiques de supèrbia que ens ignoren, marginen i ens fan la vida impossible !!! Fotem fora aquests polítics i polítiques ja !!!
  11. Icona del comentari de: Josau a març 18, 2022 | 08:10
    Josau març 18, 2022 | 08:10
    Lo q pretende el ajuntament es q cierren los comerciantes pues sino hay coche no hay carga y para eso me quedo en mi zona y para ir de copas solo pues pensar ,forma colau
  12. Icona del comentari de: AGUS a març 20, 2022 | 14:23
    AGUS març 20, 2022 | 14:23
    I JO EM PREGUNTO ¿PER QUE SERVEIXEN ELS CONTROLS DE LES ESTACIONS D'ITV?. ¿QUE TE QUE VEURE L'ANTIGUETAT DEL VEHICLE SI EL SEU ESTAT DE CONSERVACIO ES CORRECTE I PASA TOTS ELS CONTROLS ESTABLERTS?

Nou comentari

Comparteix