La companyia estoniana Bolt ha aterrat amb els seus vehicles VTC –vehicle de transport amb conductor- a Barcelona per competir amb Uber i Cabify i, de retruc, disputar també el terreny dels taxistes, en la seva majoria oposats a cap mesura que liberalitzi el sector i permeti l’entrada de les plataformes sense restriccions. Col·lectius de taxistes van pressionar amb una marxa lenta el 18 de maig pel centre de Barcelona davant de la fi de la moratòria de la regulació de les VTC i van exigir a la Generalitat que redueixi els permisos a una llicència per turisme de plataforma de vehicles per cada 30 taxis.
Bolt ha posat en marxa aquest dilluns el servei de taxi i VTC a Barcelona, on fins al moment l’empresa només oferia servei de lloguer de bicicletes elèctriques a la capital catalana, informa l’ACN. El nou servei passarà també a competir amb Cabify i Uber, i per tant, amb el sector del taxi. Així, l’empresa estoniana arriba a Barcelona quan s’encara la recta final de la moratòria del decret de l’exministre de transports, José Luis Ábalos, que permet els vehicles amb lloguer de conductor circular per les zones urbanes.
El termini expira a finals de setembre i serà aleshores quan la Generalitat haurà d’assumir la regulació del sector del taxi. Bolt ofereix servei a més de 45 països i 400 ciutats
Creixement ràpid
En un comunicat, l’empresa ha assegurat que està apostant pel mercat espanyol, on veu que “creix ràpidament”. De fet, a Madrid opera amb taxi i VTC des de l’agost del 2021, fa menys d’un any. Així mateix, al comunicat Bolt ha defensat la “coexistència” del model de taxi amb les llicències VTC.
Per la seva banda, Élite Taxi ha criticat la política “agressiva” de preus que té Bolt. “Els descomptes arriben a ser del 75%, de manera que es posa en perill la supervivència del taxi i es destrueix per complet la tarifa regulada“, lamenta l’entitat. En aquesta línia, asseguren que la posada en marxa de Bolt “complica molt” les negociacions amb la Generalitat per la regulació de les llicències VTC.
Élite Taxi ha acusat Bolt d’entrar en el mercat barceloní de manera “il·legal” i “sense la tarifa tres autoritzada”. L’organització ha assegurat que denunciarà casos en què s’incompleixin les tarifes fixades perquè les autoritats reguladores imposin sancions i revoquin les llicències dels automòbils de la plataforma que no s’ajustin als preus regulats.