Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) incrementarà les prestacions de la línia de bus H12 (Gornal-Besòs/Verneda) per a convertir-la en un Bus Ràpid de Trànsit (BRT) elèctric mitjançant una subvenció de 1,2 milions d’euros atorgada per la Unió Europea. D’aquesta manera el 2023 es començaran ha desplegar algunes noves mesures i innovacions tecnològiques per fer la línia molt més atractiva i a la vegada més útil. L’actual línia que creua tot Gran Via tindrà millores de regularitat, experiència d’usuari i electrificació. Aquesta iniciativa ha estat possible gràcies a l’adjudicació europea del programa e-BRT 2030.
En concret, tal com ha explicat TMB aquest dimecres, les implementacions i elements tecnològics que es duran a terme es basaran en l’electrificació,és a dir, tots els autobusos de la línia funcionaran amb càrregues elèctriques i s’eliminaran els vehicles H12 de gasoil. L’electrificació completa de la línia s’aconseguirà mitjançant la instal·lació d’estacions de càrrega que oferiran un sistema de càrrega intel·ligent als terminals de línia i busos elèctrics.
També hi haurà una millora en la regularitat de la línia amb la nova connexió entre els centres de control del bus i el de trànsit, a més de l’aplicació d’estratègies d’adherències a l’interval de pas dels busos i diversos desenvolupaments en matèria de sistemes intel·ligents de transport (ITS).
Millor experiència d’usuari
A més, es preveu millorar l’experiència de viatge de tots els usuaris, coneixent la demanda a temps real, a través de la sensorització en parades i busos, o a dies de vista, mitjançant l’elaboració d’un model predictiu, i la millora d’informació a bord i fins i tot la vídeo vigilància embarcada. La presidenta de TMB, Laia Bonet, ha destacat les millores i innovacions amb les quals comptarà la companyia i que permetran “electrificar totalment una línia de bus i millorar el servei amb les últimes tecnologies per a fer un bus més ràpid, més sostenible i més confortable”.