Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Queixes i confusió el primer dia d’obres a l’L1 per la falta d’alternatives

Queixes i confusió. Són les dues paraules que millor defineixen el primer dia d’obres a l’L1 de metro. Aquest dissabte s’iniciava el tall de la circulació del metro entre les estacions del Clot i Fondo per unes obres per millorar la via que s’estendrà fins al 30 d’agost. El conseller delegat de TMB, Enric Cañas, la va definir com “la renovació més important” i la més destacada dels “últims temps” però això no ha aconseguit apaivagar les crítiques per la gestió de la interrupció del servei.

Segons dades de TMB, les obres afectaran milers de barcelonins, ja que en la línia 1 al juliol es validen 90.000 viatges diaris i a l’agost se’n fan entre 60.000 i 70.000. En vista d’aquest inconvenient, aquest diari ha tingut accés al document que s’ha facilitat als treballadors de l’empresa pública perquè responguin els dubtes dels usuaris. Un dels més enfeinats ha estat el responsable de xarxes socials de la companyia, que s’ha passat el dia contestant preguntes i queixes dels usuaris.

Una de les principals crítiques és que des de TMB no s’hagi facilitat un sol bus llançadora que connecti tot l’espai afectat per les obres tot fent parades a cadascuna de les estacions del metro. Cañas va deixar clar que això era “impossible” perquè no tenen “la capacitat real de subtituir tota una línia de metro”.

La línia 9 Nord de metro (La Sagrera – Can Zam) i els trens de Rodalies seran les alternatives principals durant el tall, aquests a través de les estacions de Sant Andreu Comtal (R2 / R2 Nord), Sant Andreu Arenal (R3 i R4), La Sagrera – Meridiana (R3 i R4) i El Clot – Aragó (R2 / R2 Nord), juntament amb dos serveis especials d’autobús que TMB ha habilitat amb la funció d’enllaçar aquests transports ferroviaris i les estacions tancades de la línia 1. També hi ha hagut certa confusió amb les targetes socials, que es podran fer servir per anar amb Renfe ensenyany-les al personal de Rodalies.

 

 

Més notícies

Comença el tall a la L1 del metro entre el Clot i Fondo que durarà dos mesos

Notícia: Comença el tall a la L1 del metro entre el Clot i Fondo que durarà dos mesos
Comparteix
TMB defineix les obres com "la renovació més important de via" i la més destacada dels "últims temps"
Notícia: Comença el tall a la L1 del metro entre el Clot i Fondo que durarà dos mesos - Mobile

Revolta veïnal per les obres del metro que tallaran la línia L1

Notícia: Revolta veïnal per les obres del metro que tallaran la línia L1
Comparteix
La manca d'un bus llançadora que uneixi tot el tram afectat i l'augment del temps del transport són les principals crítiques
Notícia: Revolta veïnal per les obres del metro que tallaran la línia L1 - Mobile

Menys obres d’estiu però amb més afectació pels talls de metro i rondes

Notícia: Menys obres d’estiu però amb més afectació pels talls de metro i rondes
Comparteix
Pavimentacions al centre de la ciutat restringiran la circulació al tram central de Gran Via, a la plaça Francesc Macià i la del Cinc d'Oros
Notícia: Menys obres d’estiu però amb més afectació pels talls de metro i rondes - Mobile
Un metro ple de passatgers a l'L5, una de les línies que patiran talls| TOT Barcelona

Un document intern prepara la plantilla del metro per als retrets sobre els talls estivals

Notícia: Un document intern prepara la plantilla del metro per als retrets sobre els talls estivals
Comparteix
Explica com respondre a comentaris dels usuaris com "no heu avisat del tall"
Notícia: Un document intern prepara la plantilla del metro per als retrets sobre els talls estivals - Mobile

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa