Revolta veïnal per les obres del metro que tallaran la línia L1

La manca d'un bus llançadora que uneixi tot el tram afectat i l'augment del temps del transport són les principals crítiques

Els veïns de la Trinitat Vella preparen un tall de trànsit el dia 3 de juliol a la plaça de la Trinitat per protestar contra la situació imminent que els obligarà a agafar alternatives al metro mentre durin les obres de la L1. Unes tasques que deixaran sense servei el tram entre el Clot i Fondo i que estan previstes allargar-se dos mesos, entre el 29 de juny i el 30 d’agost. Així, després d’haver-se reunit ahir amb el conseller delegat de TMB, Enric Cañas, el veïnat veu complicat que es resolguin les seves demandes. Especialment la que proposa que un sol bus llançadora connecti tot l’espai afectat per les obres tot fent parades a cadascuna de les estacions del metro. Una situació que a hores d’ara no està prevista. 

“Ens van venir a dir que no teníem res a fer i que ja estava tot preparat”, explica el president de l’Associació de Veïns de la Trinitat Vella, Josep Maria López, a aquest diari. Fa referència a la trobada que van tenir aquest dimarts amb representants de TMB. En ella van demanar que es millorés l’opció presentada fins ara de dos busos llançadora diferents que connecten d’una banda Fondo i Sant Andreu i d’una altra Fabra i Puig i el Clot. Aquesta proposta fa que, en ple estiu, els usuaris hagin de caminar des de Sant Andreu fins a Fabra i Puig més d’un quilòmetre si volen seguir el trajecte amb el busos llançadora –si bé és cert que depenent de la destinació hi ha altres opcions de transport disponibles–. 

Com a resposta, precisament avui Enric Cañas ha informat públicament que “hi ha algun petit retoc” que estan “analitzant” en relació a les demandes dels veïns però que “és impossible fer una llançadora contínua”. Per això ha emfatitzat que el servei projectat no serà “substitutori” perquè no tenen “la capacitat real de subtituir tota una línia de metro”. La tinent d’alcaldia Janet Sanz, també en atenció als mitjans, ha destacat que estan fent “correccions” davant les queixes dels veïns en relació a “l’obra més important de l’estiu”. Ha remarcat que es reforçarà la L9 perquè vagi plena de capacitat, així com la L5 i algunes línies de bus. 

Connexions i temps de trajecte

Així i tot, Josep Maria López protesta perquè “hi ha aspectes que no han tingut en compte”. En aquest sentit, apunta que a la reunió van presentar que no s’havia previst què passaria amb la gent gran o persones amb discapacitat que viatgin amb la targeta rosa. Aquest problema apareix a l’hora de substituir el transport del metro pel de la Renfe, ja que el servei de rodalies no està inclòs dins del transport bonificat. Això suposaria una despesa extra per als usuaris. I no els va quedar clar si se solucionarà els pròxims dies, especialment tenint en compte que la interrupció del funcionament del metro començarà aquest dissabte.

“A més, podrien haver avisat abans i la gent amb problemes de mobilitat o de feina s’hagués pogut planificar les vacances”, critica el president de l’ens veïnal en relació al poc temps amb què s’ha anunciat el detall de les obres. Aquest diari va avançar la informació el 4 d’abril però TMB ho va comunicar oficialment als ciutadans tot just la setmana passada. 

Ara, davant el trencament de la rutina que forçarà els veïns a buscar noves opcions a la seva mobilitat durant dos mesos i a trigar més en els seus desplaçaments, López es veu pessimista però reivindica que “el dret a protesta encara el tenim”. Així, el líder veïnal està segur que veïns d’altres zones properes s’hi uniran. 

Amb tot plegat, Enric Cañas destaca que les opcions que ofereix TMB tenen “la voluntat d’ajudar a la gent a trobar una altra combinació” i Janet Sanz conclou que si bé “el trajecte més ràpid era la L1” ara els usuaris “hauran de buscar una alternativa”. 

Més informació

Nou comentari