Dos llargs talls de la L1 i L2 de metro complicaran la mobilitat estival

Tots dos estaran sense servei durant l'agost | TMB oferirà servei alternatiu de bus i instarà els usuaris a utilitzar Rodalies

Aquest estiu el metro estarà escapçat. Del 29 de juny al 30 d’agost l’L1 tancarà entre les estacions de Clot i Fondo, tal com va avançar el TOT Barcelona. L’L2 també patirà una interrupció del servei que anirà del 27 de juliol al 30 d’agost i afectarà el tram situat entre Paral·lel i Sagrada Família. Aquestes obres, però, les farà el departament de Territori i Sostenibilitat, segons ha detallat TMB. La intervenció a l’L2 millorarà les condicions mecàniques de les vies. Les obres a l’L1 tindran un cost de 20 milions d’euros i afectaran 9,1 quilòmetres de via. 

Les obres a l’L1, tal com va informar en primícia aquest diari, són d’una “elevada complexitat”. Així les ha definit TMB, que ha confirmat que la intervenció canviarà el balast per formigó. Les obres permetran la instal·lació de bretels, que són canvis d’agulla en forma d’X que permeten fer canvis de sentit des de les vies d’anada i tornada i que estan situats als túnels que connecten dues estacions. Es farà a les estacions de Sagrera i a Torras i Bages. També s’allunyarà el canvi d’agulla de la sortida de l’estació de La Sagrera, tal com va avançar aquest diari. 

La intervenció és “incompatible” amb la circulació de trens, així que l’empresa ha escollit l’opció de “menys afectació”, segons ha informat a través d’un comunicat. La forma que menys perjudicarà els usuaris és, segons la companyia, tallar el servei “el mínim de temps” necessari per fer les obres durant l’època de l’any amb “menys mobilitat urbana”. El cert és que, malgrat tot, les 90.000 entrades al metro en el tram comprès entre Clot i Fondo hauran de ser cobertes amb serveis alternatius.

Serveis alternatius: bus, Rodalies i metro

TMB habilitarà dos serveis de bus per cobrir el tram tallat: un que farà el recorregut entre Clot i Fabra i Puig i un altre que cobrirà Onze de Setembre-Fondo. El primer bus comptarà amb 13 vehicles i tindrà una freqüència de pas d’entre 2,5 i tres minuts, segons un document intern a què ha tingut accés el TOT Barcelona. El segon tindrà també 13 vehicles però passarà cada 5-6 minuts, ja que el tram que ha de cobrir és el doble de llarg. 

Mapa d'alternatives de transport. | TMB

Mapa d’alternatives de transport. | TMB

Els busos, avisa el document a què ha tingut accés aquest diari, no podran suportar la demanda del tram tallat de l’L1. Per això, recomanen que hi hagi una campanya informativa intensa per demanar als usuaris que utilitzin serveis de Rodalies. En aquest sentit, TMB informarà els passatgers del tram tallat durant tot l’estiu que poden utilitzar l’L9 nord del metro i les estacions de Sant Andreu Comtal -R2 i R2 Nord-, Sant Andreu Arenal -R3 i R4-, La Sagrera-Meridiana -R3 i R4- i El Clot-Aragó -R2 i R2 nord. 

TMB informarà de les afectacions a través d’una campanya que inclourà cartells, missatges de megafonia a tota la xarxa de metro, correus electrònics i a xarxes socials. La setmana prèvia i posterior a l’inici de les obres hi haurà informadors que facilitaran alternatives als usuaris.

L’empresa ha precisat també que la línia 5 també patirà un tall entre les estacions de Collblanc i Can Vidalet per les obres que acabaran amb la inauguració d’una nova estació: la d’Ernest Lluch​.

Més informació

Nou comentari