Comença el tall a la L1 del metro entre el Clot i Fondo que durarà dos mesos

TMB defineix les obres com "la renovació més important de via" i la més destacada dels "últims temps"

Aquest dissabte s’inicia el tall de la circulació del metro entre les estacions del Clot i Fondo de la L1 per unes obres per millorar la via que s’estendrà fins al 30 d’agost. El conseller delegat de TMB, Enric Cañas, la va definir com “la renovació més important” i la més destacada dels “últims temps” però això no ha aconseguit apaivagar les crítiques per la gestió de la interrupció del servei. D’una banda, els veïns afectats critiquen que unes tasques de tanta rellevància s’anunciessin amb tan poc temps de marge, el dia 17 de juny, i d’una altra, que ho hagin fet sense garantir unes alternatives de transport dignes. 

Una de les principals crítiques és que des de TMB no s’hagi facilitat un sol bus llançadora que connecti tot l’espai afectat per les obres tot fent parades a cadascuna de les estacions del metro. Cañas va deixar clar que això era “impossible” perquè no tenen “la capacitat real de subtituir tota una línia de metro”. Una resposta a les demandes veïnals, especialment d’aquells amb poca mobilitat que hauran de desplaçar-se més d’un quilòmetre entre Sant Andreu i Fabra i Puig, que ha suposat que la comunitat de Trinitat Vella anunciï mobilitzacions el dia 3 de juliol amb talls de trànsit inclosos

Un document per respondre als usuaris

Segons dades de TMB, les obres afectaran milers de barcelonins, ja que en la línia 1 al juliol es validen 90.000 viatges diaris i a l’agost se’n fan entre 60.000 i 70.000. En vista d’aquest inconvenient, aquest diari ha tingut accés al document que s’ha facilitat als treballadors de l’empresa pública perquè responguin els dubtes dels usuaris. 

En aquest paper, per justificar que l’obra duri dos mesos, s’indica als treballadors que hauran d’explicar que fer la intervenció en dues fases l’allargaria un mes extra –perquè cada una duraria un mes i mig–, i a més hauran de defensar que no es pot fer l’obra durant la pausa nocturna del servei perquè no hi hauria temps suficient. També s’hauran de construir tres pous per extreure 30.000 m3 de balast –la grava que omple les vies–, que serà substituït per formigó. Finalment, els canvis d’agulla nous que s’instal·laran a Sagrera i Torras i Bages hauran de ser provats “íntegrament”. 

El document posa en situació els treballadors i els dona exemples de respostes a preguntes que els usuaris els puguin fer, com ara “per què han tallat un tram tan gran?”. A aquesta hauran de respondre amb els detalls de la intervenció, que afectaran més de 9 quilòmetres de via. Altres comentaris per als quals l’escrit prepara els treballadors són “no heu avisat del tall”, a la qual cosa hauran de contestar enumerant tots els canals que ha utilitzat TMB per informar-ne. 

 

Més informació

Nou comentari