Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Pedalada massiva de 2.000 ciclistes a Barcelona per demanar espais segurs

Centenars de famílies en bicicleta han omplert els carrers de l’Eixample de Barcelona per reivindicar espais segurs per pedalar amb la Kidical Mass. Es tracta d’una iniciativa reivindicativa que es fa a diverses ciutats europees i nord-americanes per reclamar que es posi la bicicleta al centre de les polítiques de mobilitat que aquest diumenge ha arribat a Barcelona per primera vegada. La pedalada popular ha fet un itinerari circular d’uns cinc quilòmetres i, segons l’organització, ha reunit uns 2.000 ciclistes -1.100, segons la Guàrdia Urbana-. La ruta ha estat pensada per canalla, s’ha fet per la calçada per on circulen la resta de vehicles i ha comptat amb música i animació. A més, ha servit per reunir una vintena de bicibusos de Barcelona i d’arreu de Catalunya.

La pedalada ha arrencat cap a dos quarts de dotze del migdia del Parc de Joan Miró, on també s’han fet activitats durant tot el matí, i ha servit per reunir una vintena de bicibusos de Barcelona i d’arreu de Catalunya. Durant el recorregut s’han fet diverses parades per reagrupar els participants. La majoria de ciclistes que s’han apuntat a la Kidical eren famílies amb nens petits que s’han sumat a la iniciativa amb ganes de festa i de passar-s’ho bé.

La Marta Casar, que és membre de l’organització de la Kidical Mass i del BACC (Bicicleta Club de Catalunya), ha explicat als micròfons de l’ACN que aquesta primera edició ha estat “un èxit total de participació, bon ambient i reivindicació”. Casar ha detallat que el principal objectiu d’aquesta iniciativa era “reivindicar la pacificació dels carrers”, cosa que, a parer seu, passa per millorar la infraestructura ciclista per tal que sigui inclusiva tant pels nens petits que van amb rodetes com per la gent gran o amb necessitats especials.

Carrils massa estrets per circular amb nens

“El principal problema per anar en bici és la seguretat, el trànsit és molt ràpid i encara que en alguns llocs hi ha carrils bici, són molt estrets i no permeten anar amb nens al costat”, ha criticat. “Nosaltres demanem una mobilitat més pacífica”, ha resumit tot reiterant que per tal que els nens puguin moure’s des de petits en dues rodes calen carrils “més amples i segregats del trànsit”. “Volem anar en bici a tot arreu, no només a l’escola, i per això reclamem una mobilitat més amable i segura per la canalla”, ha reblat.

La Kidical Mass va néixer el 2008 a Oregon (els Estats Units) i es va desplegar en ciutats com Nova York i Seattle. Des de l’inici, la iniciativa defensa que qualsevol infant pugui moure’s en bicicleta sense perill. Això també inclou reclamar millores en la infraestructura com carrils bici més amples i interseccions segures. El ressò no va arribar a Europa fins al 2017, concretament, a Alemanya. Actualment, la ciutat de Colònia lidera la mobilització.

A banda de Barcelona, durant el cap de setmana del 14 i 15 de maig, ciutats com París, Roma, Viena o Berlín han celebrat la Kidical Mass. A Barcelona ha estat una realitat gràcies a l’impuls del conjunt de bicibusos i les AFAs que hi ha al darrere, l’associació Canvis en Cadena, el BACC, la Revolta Escolar, l’associació Camí Amic, Bike Vidrera, Eixample Respira, En bici sense edat i Maragall Respira.

Més notícies
Famílies participants al bicibús de Sarrià / Twitter - Bicibusbcn

Bicicletada infantil a Barcelona per demanar que circulin menys cotxes

Notícia: Bicicletada infantil a Barcelona per demanar que circulin menys cotxes
Comparteix
Els promotors dels bicibusos convoquen una concentració per recórrer en bicicleta alguns dels principals carrers de Barcelona el pròxim diumenge
Notícia: Bicicletada infantil a Barcelona per demanar que circulin menys cotxes - Mobile
Bici-bús de l'escola Tàber

La sostenibilitat guanya terreny en la mobilitat escolar de la zona alta

Notícia: La sostenibilitat guanya terreny en la mobilitat escolar de la zona alta
Comparteix
Escoles públiques i privades promouen línies d’autocar i de bicibús per pal·liar els embussos crònics
Notícia: La sostenibilitat guanya terreny en la mobilitat escolar de la zona alta - Mobile
Plaça de Jacint Verdaguer, a la Diagonal / Barcelona Imatges - Marc Lozano

El bicibús conquereix la Diagonal

Notícia: El bicibús conquereix la Diagonal
Comparteix
Una nova 'línia' d'escolars i pares en bicicleta recorrerà cada divendres l'avinguda de Verdaguer a Glòries
Notícia: El bicibús conquereix la Diagonal - Mobile
Una nena amb una disfressa, durant Carnaval / Jordi Play

Una disfressa causa l’exaltació de l’empresa del bus i metro de Barcelona

Notícia: Una disfressa causa l’exaltació de l’empresa del bus i metro de Barcelona
Comparteix
"Ens encanta", "molt original i creatiu", festeja la companyia, a través de les xarxes socials
Notícia: Una disfressa causa l’exaltació de l’empresa del bus i metro de Barcelona - Mobile

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Manel a maig 16, 2022 | 09:13
    Manel maig 16, 2022 | 09:13
    Espais segurs?? El que necessiten és educació viària i respecte als peatons. No n'hi ha cap que no faci almenys una infracció cada 5 minuts. Més multes i obligatorietat d'algun exàmen i curs.
  2. Icona del comentari de: ciutadà a maig 16, 2022 | 11:56
    ciutadà maig 16, 2022 | 11:56
    Doncs els vianants exigim protecció, contra vosaltres, els incívics i infractors ciclistes i els vostres companys els dels patinets. Cal aplicar el codi de circulació sense ccap mena de restriccions.

Nou comentari

Comparteix