“No és un carrer, són més de deu minuts caminant”: les queixes per l’alternativa a la L1

“Vinc de Santa Coloma i estic estic fent els encàrrecs de ma mare. M’ha dit que tal com està el pati, preferia quedar-se a casa”. Ho diu la Maria González, una de tantes usuàries dels autobusos llançadora que ha habilitat TMB per compensar el trajecte interromput entre les estacions de Clot i Fondo de la L1 del metro durant l’estiu.

El més freqüent és que la gent que arribi a l’estació del Clot, a l’Avinguda Meridiana, rondinin sobre la falta d’un autobús que uneixi tot el tram afectat. Especialment pel que fa al transbordament que han de recórrer per seguir la seva marxa, entre Sant Andreu i Fabra i Puig. “No és un carrer, són 10 minuts que hem de caminar”, insisteix una dona des de la parada de l’autobús parlant-li al jove informador que ha disposat TMB a la zona d’espera. Una queixa que ja havia presentat el moviment veïnal i que s’ha vist confirmat que genera retards i incomoditats a bona part dels usuaris, especialment entre els col·lectius amb poca mobilitat. 

Un dels informadors sobre els transports alternatius a la L1 per les obres que obliguen a tallar el servei de Clot a Fondo durant els mesos de juliol i agost / D.C.

Un dels informadors sobre els transports alternatius a la L1 per les obres que obliguen a tallar el servei de Clot a Fondo durant els mesos de juliol i agost / D.C.

De fet, les queixes es barregen amb les dels usuaris de les línies que no tenen res a veure amb el servei interromput. Els moments de col·lapse de la parada d’autobús on coincideixen els serveis especials i els habituals està afectant el ritme d’algunes línies i l’informador, desbordat a estones, anuncia canvis aviat. “Hi haurà una rectificació d’aquí a poc”, avisa. Els vehicles que fan de llançadora en sentit Bestòs s’aturaran uns metres abans d’on ho fan ara, concretament a la parada que està més pròxima a la parròquia de Sant Martí del Clot perquè el tràfic de busos a una mateixa parada. D’aquesta manera es corregeix un funcionament que ha estat “poc pràctic”, diu el treballador de TMB.

Descongestionar alguns punts de fluxe intens de viatgers, però, no ho acabarà de resoldre tot. Els dubtes dels primers dies són gairebé tan freqüents com les reclamacions. En baixar dels autobusos de servei especial –que cobreixen els trams del Clot a Fabra i Puig, un, i el de Sant Andreu a Fondo, l’altre– és habitual que, tot i estar a pocs metres de distància, els usuaris demanin “on és el metro”, ja que molts no havien hagut de fer ús de l’estació de Clot des de l’exterior.

Comentaris

    el mussol emprenyat Juliol 01, 2019 | 12:41
    se'ls omple la boca demanant que la gent faci servir el transport públic, però a l'estiu la freqüència de pas dels busos és lamentable, i en el cas que ens ocupa, el servei no pot estar més dolent, perquè sembla, segons m'ha dit un caompanya que viu a Sants Andreu, que el bus llençadora no fa parades entre mig del trajecte. I ja no parlem dels canvis de trajectes de les linies de bus, que hade far transbords i perdre temps, quan abans amb un bus en tenies prou. Una disbauxa total. Això
    Senyoritu de BarceAlona Juliol 01, 2019 | 19:18
    Carai, 10 mintds caminant. És Hurruros.

Nou comentari

Més notícies

Acusen TMB de no tenir en compte els discapacitats en les rutes alternatives per les obres de l’L1

L'entitat de cooperatives de treball TEB demana a l'Ajuntament de Barcelona solucions

Comença el tall a la L1 del metro entre el Clot i Fondo que durarà dos mesos

TMB defineix les obres com "la renovació més important de via" i la més destacada dels "últims temps"

El tall estival a l’L1 del metro farà perdre entre 60.000 i 90.000 viatges al dia

El conseller delegat de TMB, Enric Cañas, xifra en milers les "entrades" diàries al tram Clot - Fondo

Revolta veïnal per les obres del metro que tallaran la línia L1

La manca d'un bus llançadora que uneixi tot el tram afectat i l'augment del temps del transport són les principals crítiques