Barcelona estrena aquest dissabte la nova configuració del carrer Pelai, amb 1.500 metres quadrats nous per als vianants i un mosaic blau de panots pintat a l’asfalt. Aquesta actuació d’urbanisme tàctic afecta a la totalitat de la via, des de la plaça de la Universitat fins a la plaça Catalunya. Pretén fer-ne “un carrer més amable”, segons l’Ajuntament, amb més espais per als vianants i la vida comercial i menys espai per als cotxes.
Així, la vorera costat mar s’havia quedat petita ja fa anys pel volum de persones que sovint hi transitaven, i ara s’ha ampliat de 5 a 9 metres a costa de la calçada. Als carrils de circulació es remarca que la velocitat màxima és de 30km/h i s’ha senyalitzat també el carril recomanat per a bicicletes. També s’han ampliat els actuals passos de vianants i s’han reubicat contenidors i altres serveis per evitar un efecte barrera.
El tram del carrer Pelai entre Universitat i Balmes ha passat de tenir un carril bus, dos carrils de circulació i un cordó de serveis a tenir un carril bus i un sol carril de circulació. Al tram situat entre el carrer Balmes i la plaça de Catalunya, s’ha passat de l’anterior secció que hi havia abans de les obres d’ampliació d’andanes de l’estació dels Ferrocarrils de la Generalitat, amb un carril bus, quatre carrils de circulació i un cordó de serveis, a una nova configuració amb un carril bus, dos carrils de circulació i un de serveis, a tocar de la mateixa vorera ampliada que al tram anterior.

A partir del mes de setembre s’iniciarà la segona fase de millora per permetre que els vianants puguin creuar el carrer Balmes per la vorera muntanya del carrer Pelai amb un nou pas de vianants.