El metro de Barcelona ja fa tests tècnics amb la targeta intel·ligent T-Mobilitat. Aquest divendres ha començat un pilot previ a la fase general de proves, per comprovar que els esperats bitllets contactless funcionen correctament als torns d’entrada i a les màquines expenedores de la xarxa, segons ha pogut confirmar el TOT Barcelona. Una seixantena de dispositius, dels dos tipus, faran de conillet d’índies.

La validació sense contacte es fa a través d’unes antenes col·locades ja fa mesos als torniquets d’acer i vidre. Ara són requadres blancs sense ús, però quan estiguin plenament en funcionament s’il·luminaran de blau. A més el visor frontal de cada torn mostrarà el missatge “apropeu la targeta” per indicar que ja admet aquest tipus de bitllet. Com fins ara, l’antena contactless és un element més del torn, que no invalida l’ús normal de les targetes estàndard amb banda magnètica.

A les màquines de venda s’activarà un nou dispositiu per llegir la T-Mobilitat. Es tracta d’una pantalla quadrada electrònica on apropar la targeta, situada sota les ranures per introduir bitllets i a la dreta del teclat on es marca el PIN de les targetes de crèdit. Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) farà proves tècniques en una vintena de distribuïdores per comprovar que llegeixen i venen correctament les T-Mobilitat.

L’estrena a gran escala de la T-Mobilitat, però, segueix sense calendari oficial. El Pla Director d’Infraestructures (PDI) 2021-2030 preveia posar a disposició dels usuaris el nou bitllet abans que acabés 2020, però un trimestre després d’aquest termini encara no s’ha produït l’anunciada revolució en el transport públic. L’endarreriment que arrossega el canvi de model ha portat a Generalitat i Ajuntament a evitar comprometre’s amb una data, per por a nous retards. Des que el 2013 la T-Mobilitat s’esmentés per primera vegada com a solució a les zones tarifàries han passat ja 8 anys. 

Nou comentari

Més notícies
Imatge d'arxiu del metro / Europa Press

Reforç de plantilla a TMB de cara a l’arribada de la T-mobilitat

El grup de transports sumarà 50 empleats per garantir l'atenció als usuaris i la coordinació del projecte
Així serà la T-Mobilitat / TOT Barcelona

L’ATM manté sense data l’estrena de la T-mobilitat

Evita donar informació al respecte després que un article de 'La Vanguardia' hagi fixat el 21 d'abril com a dia d'inici
La T-mobilitat en suport virtual / ATM

La T-Mobilitat i les zones tarifàries entren en campanya

Tots els partits aposten per implantar el nou sistema, que porta anys de retard i fracassos
La T-mobilitat en suport virtual / ATM

El director del metro critica la T-Mobilitat: “És un projecte molt mal planificat”

Ramon Barcardí considera que les empreses adjudicatàries “no han estat a l’alçada”
La T-mobilitat en suport virtual / ATM

L’ATM preveu estrenar la T-mobilitat aquest any

Estarà disponible per a alguns usuaris de la primera zona tarifària al llarg de 2020, segons el Pla Director d'Infraestrctures
Una màquina validadora del metro adaptada per a la T-mobilitat / Adrià Lizanda

El consorci responsable de la T-mobilitat vol una compensació econòmica pel retard de la pandèmia

És l'enèsim ajornament en l'entrada en vigor del bitllet de transport, esperat des que es va anunciar el 2013