Sense data a la vista. Al voltant de la T-mobilitat ha pivotat des del 2013 un dels debats més intensos del transport públic, per la rellevància que haurà de tenir i pels canvis que podria comportar. Amb tot, anys de retard han acabat convertint el nou model de bitllets de transport en un motiu de queixa i no tant d’esperança. Després que es filtrés la intenció del consorci Societat Catalana per a la Mobilitat (SOC Mobilitat) i de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) d’introduir-la al servei l’abril de l’any passat i després que la pandèmia capgirés el calendari, l’ATM ha tornat a declinar fixar una data. La pròpia ATM afirmava al Pla Director d’Infraestructures (PDI) 2021-2030 que es posaria en marxa abans del final de 2020.
Ho ha fet després que La Vanguardia hagi publicat que serà el 21 d’abril quan el nou títol de transport entri en funcionament. La T-mobilitat permetrà comprar bitllets a través d’un únic suport físic o digital, ja que serà una mena de portamonedes per a bitllets de transport. L’ATM ha difós un comunicat en què rebutja donar la data i recorda que “l’òrgan competent per decidir la data de posada en servei de T-mobilitat és el Consell d’Administració de l’ATM”.
A més, l’ATM, formada per la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona i, minoritàriament, per l’Associació de Municipis per la Mobilitat i el Transport Públic (AMTU), ha informat que “qualsevol calendari que facin servir operadors o contractistes té caràcter merament instrumental per ordenar les tasques que s’han de realitzar”.
“La determinació de la data de posada en servei dependrà de l’acabament dels treballs de desenvolupament tecnològic i de la verificació del funcionament del sistema, així com la seva adequació als objectius del projecte”, afegeix l’ATM, que en l’últim any no ha donat pràcticament informació sobre la T-mobilitat.