Aquest és l’any de la T-mobilitat. Això esperen, almenys, els operadors que han d’oferir el bitllet de transport nou als viatgers de Barcelona i altres territoris de Catalunya. Tot i que la data oficial de llançament no està establerta, segons va comunicar l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) –que va contractar el consorci Societat Catalana per a la Mobilitat (SOC Mobilitat), format per empreses com Fujitsu o Indra, per elaborar el projecte–, les empreses de transport que la faran servir es preparen per a l’arribada.
És el cas de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), que preveu la contractació de 50 persones com a reforç de plantilla de cara a la implantació del títol de transport que permetrà, en un sol suport físic o digital, tenir qualsevol bitllet a través de recàrregues. A més, la T-mobilitat és clau per jubilar el sistema de zones tarifàries i donar pas al sistema per quilometratge, que permetrà cobrar els recorreguts segons la distància feta i no segons les zones que s’han creuat, com passa actualment.
Fonts coneixedores del grup de transports barceloní indiquen al TOT Barcelona que les contractacions s’emmarquen en la necessitat de gestionar el volum de feina extra que comportarà la T-mobilitat, sobretot de cara als viatgers. Quan el bitllet nou entri en acció, 50 empleats se sumaran a TMB de forma temporal –estaran a la bossa d’estiu– i s’encarregaran de tasques d’atenció al client i de gestió.
També s’afegiran punts d’informació a la xarxa de què ja disposa el grup de transports perquè els usuaris, que previsiblement acudiran a TMB per resoldre dubtes, puguin ser atesos. Els centres d’atenció a l’usuari que se sumaran estaran disponibles durant uns sis mesos i estaran a Torrassa, Arc de Triomf, Espanya i Lesseps, segons informa la CGT en un comunicat fet després d’una reunió amb la direcció.