Colau, des de Glasgow: “La superilla és un model per tota la ciutat”

L’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha defensat aquest matí els plans del govern municipal per pacificar bona part de la capital catalana i, en especial l’Eixample. “La superilla és un model per tota la ciutat”, ha assegurat Colau en una entrevista a Catalunya Ràdio des de Glasgow, on es troba de viatge oficial per participar a Cimera Mundial del Clima. “Les ciutats som les més perjudicades per la crisi climàtica”, ha denunciat.

Durant el seu viatge al COP26, Colau ha reforçat la seva aliança estratègica amb grans capitals europees com Londres i París, amb qui ha fet front comú per reclamar més recursos i competències perquè les ciutats puguin liderar la lluita contra l’emergència climàtica. “Encara que tinguem poques competències, les ciutats fa anys que innovem en temes de mobilitat i energia“, ha recordat Colau, que està convençuda que s’està produint un canvi important.

Imatge d'arxiu d'un espai a una superilla / Ajuntament
Imatge d’arxiu d’un espai a una superilla / Ajuntament

Supervivència

“Hi ha una nova palanca de canvi i és que tothom començar a patir els efectes del canvi climàtic“, ha assegurat l’alcaldessa de Barcelona. “És una qüestió de supervivència“, ha dit. “Sabem què s’ha de fer i és qüestió de coordinar-se”. Colau ha tornat a defensar les polítiques de mobilitat del seu govern i ha insistit que la idea global és “reduir la presència del cotxe” a Barcelona, “no eliminar-lo”, però que per aconseguir-ho s’han de pacificar les grans vies urbanes.

I en aquest punt l’Eixample és el gran camp de batalla dels comuns per als pròxims anys, ja que pretén pacificar un cada tres carrers del districte. “L’Eixample és un entramat d’autopistes on hi passen 370.000 vehicles cada dia, més que a les dues rondes juntes”, ha denunciat. Els plans per convertir l’Eixample en una espècie de superilla començaran a mitjans de l’any que ve amb les primeres actuacions als carrers Consell de Cent (horitzontal) i Girona, Rocafort i Comte Borrell (verticals), amb quatre cruïlles que es convertiran en places.

Comentaris

    Manel Novembre 03, 2021 | 09:53
    Ets la ruïna de Barcelona. Per justificar això t'estàs basant en un projecte d'estructura piramidal. Et fomentes en unes petites àrees que al fer-se peatonals han tingut una proliferació de gent al carrer i un suposat augment del comerç. El que no contes es que aquest augment va en deteriorament de les zones perifèriques a la superilla. Tampoc contes en la logística de subministrament als comerços. Quan les àrees siguin més extenses aquestes dades començaran a diluir-se.

Nou comentari