El conductor de l’autobús acusat per una mare a Twitter de negar-se a deixar baixar les seves filles, de 18 i 12 anys, i dur-se-les més enllà del final del recorregut nega que demanessin parada. La secció sindical de CGT als busos de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha difós la versió del treballador aquest dimarts, un dia després que la companyia assegurés que tractava d’identificar-lo amb l’obertura d’una investigació interna per aclarir les acusacions. El sindicat explica que ha parlat amb l’empleat que conduïa el vehicle de la línia H16, que ofereix un relat diametralment oposat al de la mare.
Segons CGT, el conductor diu que les dues germanes no van sol·licitar que l’autobús s’aturés. El treballador afirma que una de les noies se li va apropar i li va preguntar: “Quan ens obriràs?”. L’empleat comenta que li va respondre que ho faria en la següent parada.
En canvi, la progenitora, Georgina Roch, es queixa que el conductor va fer cas omís a les súpliques reiterades de les noies perquè les deixes anar i que se les va dur en contra de la seva voluntat més enllà del final del trajecte de l’H16. La mare sosté que l’empleat no va obrir la porta fins que una de les filles va advertir-lo dient que trucaria a la seva família. Afegeix que les va deixar anar en un descampat al barri de la Mina, a Sant Adrià de Besòs. “Van tornar a casa agafades de la mà i mortes de por“, va escriure Roch en una cadena de missatges que es va fer viral aquest dilluns.
Gairebé l’únic punt en què el conductor i la mare coincideixen és que les dues germanes es van quedar soles al bus en l’últim tram de la línia, que finalitza al voltant del Fòrum. L’estrany succés va ocórrer el 23 de desembre, al voltant de les 19.15 hores.
Queixes de CGT
Arran de les explicacions del treballador, CGT apunta que les noies es podrien haver distret i no van polsar el botó. O bé sí que ho van fer però el mecanisme va fallar i no van comprovar que s’il·luminés el rètol que avisa el conductor. “És un problema més habitual del que sembla”, indiquen fonts del sindicat, que afegeixen que, en aquests casos, els conductors no poden obrir a qualsevol lloc, sinó sempre a la següent marquesina. “Estem obligats pel reglament intern a aturar a les parades ja que, entre altres coses, l’assegurança de TMB només cobreix l’espai delimitat a la parada”, argumenten. Agreguen que, de no fer-ho així, “és un acte perillós” i pot comportar una multa.
A tot plegat, la CGT creu que la versió que s’havia transmès fins ara “no té cap ni peus” i desmenteixen que es deixés les noies en un punt fora del trajecte de la H16. “Una distracció no pot significar carregar contra la persona que exerceix la seva feina com se l’exigeix. I encara menys que li acabin acusant de delictes gravíssims”, recrimina el sindicat, que acusa a més a TMB de “mentir” la mare “responent les seves queixes amb evasives”, considera. “Li hauria d’haver contestat amb la veritat: que efectivament havia localizat el conductor i explicar-li el que va succeir”, postula la CGT.
Alhora, el sindicat critica la regidora i presidenta de TMB, Laia Bonet, que en un tuit es va disculpar amb la mare i va escriure que no es permetria que un fet similar es repeteixi a la xarxa de bus. ” Lamentem dir-li que aquest tipus de situacions seguiran passant a diari, a no ser que ens sol·liciti que obrim portes a totes les parades, ho demanin o no els passatgers”, indica la CGT.