Aquest dijous el servei de metro de Barcelona ha patit un col·lapse informàtic de gairebé quatre hores on les màquines de venda de tiquets han estat inoperatives per efectuar pagaments amb targeta. “Per incidència tècnica, actualment el sistema de pagament amb targeta a la xarxa de metro de Barcelona no funciona correctament“, ha informat TMB, l’empresa pública que gestiona el servei, al voltant de les 15 hores de la tarda. De totes maneres, poc passades les 14 h ja s’havia detectat el problema. Poc abans de les 18 h s’ha solucionat l’error.
Fonts properes a l’empresa han informat al TOT Barcelona que davant l’allau de clients sense disposició d’efectiu, la companyia ha optat per facilitar-los el transport gratuit. “Volem informar que els venedors/es de premsa funcionem a ple rendiment i som més simpàtiques que les maquinistes (la majoria)”, ha bromejat Joan López Ferrer, quiosquer. De fet, davant d’aquesta situació, una de les millors alternatives és recórrer a aquests empleats, que acostumen a dispensar aquests tiquets de transport.
Tampoc ha estat operatiu durant més de tres hores el sistema d’informació de temps al servei de bus de la ciutat, tal com ha explicat el compte oficial de TMB a les xarxes socials. “S’està treballant per resoldre la incidència al més aviat possible”, han indicat. A les 17.30 h han indicat que s’ha resolt l’incident. La companyia detalla a aquest diari que hi ha hagut un “problema de connectivitat del proveïdor d’internet”.
Aquesta no és la primera vegada que problemes informàtics o tècnics originen un mal funcionament d’aquest servei públic. A principis de febrer es va saber que les màquines patien un bloqueig informàtic diari. “No es pot treballar”, denunciava un empleat de TMB. Per aquelles dates, i durant cada dia, en diferents moments de la jornada, diversos dels 400 aparells desplegats per tota la xarxa de transport deixaven de funcionar, es col·lapsaven i provocaven retards i disfuncions del servei.
TMB va admetre aleshores les incidències i va afirmar que estava buscant una alternativa. “Les solucions estan en estudi”, informava la companyia. Sobre l’afectació al servei, explicava que “les incidències afecten un nombre variable d’equips”. L’única solució que va transcendir en aquell moment era molt casolana: reiniciar la màquina.
Les incidències aleshores coincidien amb modificacions en el sistema operatiu d’aquests aparells, va informar TMB. “Hi ha actualitzacions de programari que ocasionen l’aturada”, van concretar. “Les actualitzacions de programari són necessàries perquè les màquines distribuïdores tinguin els paràmetres més actuals dels diferents títols de transport”, afegia. “Es fan cada vegada que hi ha canvis de preus i quan hi ha canvis de característiques dels títols del sistema tarifari integrat”, insistia.