Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
El metro retirarà els trens amb amiant entre el maig i l’estiu de 2023

El metro preveu començar a retirar els trens que contenen amiant i que encara circulen a la L1 i la L3 a partir del pròxim mes de maig. Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) calcula que els últims combois amb peces fabricades amb la substància insalubre -que pot provocar malalties respiratòries i càncer- deixin de cobrir els trajectes l’estiu de 2023.

La companyia municipal rebrà 50 nous combois muntats per Alstom a partir d’aquesta primavera. Des del juny, es lliuraran dos unitats per a cadascuna de les línies que aniran substituint gradualment la flota actual. TMB inverteix 318,85 milions d’euros en adquirir nous trens. És la “compra de material mòbil ferroviari més important de la història de TMB”, destaca l’empresa depenent de l’Ajuntament.

L’amiant es va detectar el 2018 a 94 vagons, la majoria dels vehicles que roden a la L1 i la L3 des de fa més 20 anys, atès que està prohibit comercialitzar l’amiant a l’Estat espanyol des del 2002. La troballa va originar que es busqués la presència de peces del material tòxic a estacions del suburbà, un inventari que no s’havia fet abans. Es va localitzar a 91 parades i s’ha anat retirant els últims anys, en una operació encara no conclosa. Entre 2018 i 2020 es van diagnosticar 28 treballadors amb afeccions de salut, presumptament provocades per l’exposició a l’amiant. En 27 casos eren afectacions a la pleura no incapacitants i un altre empleat va desenvolupar un carcinoma broncopulmonar.

Els afectats van ser operaris dels tallers on es revisaven i es reparaven els trens que contenen amiant. La substància no s’ha trobat dins dels vagons, així que mai no s’ha considerat que hi hagut risc per als passatgers. Sí que es va detectar a la pintura que cobreix la part inferior dels combois i també es va identificar en diferents peces de la cabina dels conductors.

A més, els vagons que supliran els antics models incorporen elements per facilitar l’accessibilitat a persones invidents i amb mobilitat reduïda, així com nous panells informatius amb pantalles LED. Les noves tecnologies que integren els vagons permetrien que aquests trens funcionessin de manera autònoma, sense conductor. No obstant, les línies on es destinen, la 1 i la 3, no estan habilitades per aquest ús, de manera que hi haurà d’haver una persona a la cabina en tot moment, informa l’ACN.

Més notícies
Estudiants a l'Institut del Teatre de Barcelona, en una imatge de 2017 / Europa Press

L’Institut del Teatre envia 12 professors acusats d’abusos a la Fiscalia

Notícia: L’Institut del Teatre envia 12 professors acusats d’abusos a la Fiscalia
Comparteix
Trasllada els expedients que va obrir arran de la desena de denúncies que va rebre l'any passat
Notícia: L’Institut del Teatre envia 12 professors acusats d’abusos a la Fiscalia - Mobile
Un operari d'Endesa amb una instal·lació de la companyia de fons. / Endesa

Endesa inverteix 7,2 milions d’euros a Barcelona per digitalitzar la xarxa

Notícia: Endesa inverteix 7,2 milions d’euros a Barcelona per digitalitzar la xarxa
Comparteix
La companyia elèctrica vol fomentar la intel·ligència artificial per fer més "resilient" el seu servei
Notícia: Endesa inverteix 7,2 milions d’euros a Barcelona per digitalitzar la xarxa - Mobile

Comentaris

  1. Icona del comentari de: ciutadà a febrer 21, 2022 | 19:29
    ciutadà febrer 21, 2022 | 19:29
    Aixó de l'amiant és una mica com el tabac; hom l'acusa de tots el mals. Tan una cosa com l'altra no son inofensives, però d'aquí a dimonitzarles tal com ho fan..... Us podria ensenyar un llibre de quan el meu avi (q.e.p.d) estudiava medicina, imprés l'any 1911, en que ja es parla dels riscs de l'absest. A casa nostra, com que som tan llestos, fins fa pocs anys el tallar tubs i planxes d'uralita amb la radial, aixecant un núvol de pols i empassant-se-la, no comportava cap problema. I de cop i volta......

Nou comentari

Comparteix