Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Bloqueig informàtic diari al metro de Barcelona: “No es pot treballar”

En les últimes setmanes el metro de Barcelona viu un repunt de passatgers que circulen sense bitllet, una pràctica sancionable. Però en aquest cas, TMB n’està al cas. I és que els viatgers que es mouen sense tiquet ho fan en contra de la seva voluntat i no per incivisme.

Les màquines distribuïdores de títols de bitllets desplegades a les estacions de metro no funcionen. Cada dia, i en diferents moments, diversos dels 400 aparells desplegats per tota la xarxa de transport deixen de funcionar, es col·lapsen i provoquen retards i disfuncions en el sistema de mobilitat.

“Aquest dissabte [5 de febrer] a l’estació de la plaça de Catalunya va ser un caos. Era tan evident que qualsevol persona hagués passat per allà se n’hagués adonat”, explica un treballador de TMB que no vol donar la seva identitat per por a represàlies de l’empresa. Aquest empleat ha arribat a veure com totes les màquines expenedores de bitllets de metro han fallat i no li ha quedat més remei que demanar al viatger que fes el favor de circular sense bitllet. En aquests casos s’avisa els revisors, es notifica la incidència i, en cas d’aturar el viatger, no sancionar-lo. “Quan peta tot és desesperant, no hi ha manera de treballar. És frustrant i es va reiterant”, diu al TOT Barcelona aquest empleat.

TMB admet les incidències i afirma que està buscant una alternativa. “Les solucions estan en estudi”, informa la companyia. Sobre l’afectació al servei, explica que “les incidències afecten un nombre variable d’equips”. Però el treballador de TMB insisteix que “ha passat quaranta mil cops”, lamenta. La solució, de moment, és molt casolana: reiniciar la màquina. Per culpa d’aquestes incidències alguns cops s’han format cues de clients, informa l’empleat.

És culpa de l’actualització del sistema

Aquestes disfuncions en el metro de Barcelona coincideixen amb modificacions en el sistema operatiu d’aquests aparells, informa TMB. “Hi ha actualitzacions de programari que ocasionen l’aturada”, concreten. Sobre aquest fet concret, hi ha poques alternatives, admet l’empresa de transports. “Les actualitzacions de programari són necessàries perquè les màquines distribuïdores tinguin els paràmetres més actuals dels diferents títols de transport”. “Es fan cada vegada que hi ha canvis de preus i quan hi ha canvis de característiques dels títols del sistema tarifari integrat”, afegeixen. Sigui com sigui, fonts de la companyia pública que gestiona el servei de bus i metro a la ciutat afirmen que desconeixen si mai ha passat quelcom similar.

Actualment, l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) està desplegant la implantació de la T-mobilitat, Aquest nou sistema integrarà tot el territori i els títols de transport, a més d’unificar els diferents operadors, entre ells TMB, per facilitar l’ús de la xarxa de transport públic.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: ALMA a febrer 09, 2022 | 09:25
    ALMA febrer 09, 2022 | 09:25
    Los que se encargan de pedir los billetes,los famosos pica,sabiendo que hay incidencias en las maquinas expendedoras, porque el cliente, ha avisado a la persona que está en la estación, siguen multando a personas que van con su tarjeta correspondiente, la de mi hijo es una de 4 zonas y con carné joven,lo han querido multar,estos picas,tuvo que venir la chica de la estación y aun asi ,estos señores querían multaron,es que esta empresa de los picas no es la misma TMB? O es que con los problemas que Dan estos famosos tarjetas de cartón, del siglo pasado,vamos a tener que llevar los clientes a los chicos que están arriba de las estaciones de la mano ? DESPUÉS de saber perfectamente que una t.mensual es para todo el mes pues, la de mi hijo era trimestral,imagínense,con lo que nos cuesta,porque se paga y muy cara,por cierto, estos señores picas,lo querían multar,por que? Por llevar un billete que lo hipoteca para varios meses??

Nou comentari

Comparteix