Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
El Govern aposta per reduir un 25% el trànsit a l’àrea de Barcelona el 2030

El Govern liderat pel president de la Generalitat, Pere Aragonès, aposta per acabar amb el 25% del trànsit privat que actualment hi ha a la capital catalana. D’aquesta forma, s’alinea amb les posicions dels comuns i de l’alcaldessa de la capital catalana, Ada Colau. L’objectiu és clar i concret: pel 2030 s’han d’eliminar 1 de cada 4 cotxes que actualment circulen per aquesta zona. Els nivells actuals són exagerats i suposen un perill per a la vida humana tenint en compte la tesi que comparteixen ambdues administracions.

“En la majoria dels casos es compta una sola persona dins de cada cotxe”, explica Ricard Font, secretari general del departament de Vicepresidència, Polítiques Digitals i Territori. Una situació que cal revertir, amb infraestructura, però també amb un canvi de mentalitat.

El túnel de les Glòries, per exemple, beneficia especialment el transport públic, perquè disposa d’un carril d’entrada i sortida específic d’entrada i sortida de la ciutat, un avenç important respecte de la infraestructura que hi havia abans. És per això que els usuaris d’aquest servei han constatat com la circulació per aquesta zona de la capital catalana ara és més fluida amb aquest tipus de vehicles. En xifres, cada dia entren per aquesta via més de 250 autocars, incloent-hi els interurbans, regulars i discrecionals i en surten una xifra similar, el que suposa 15.000 persones d’entrada i 15.000 més de sortida movent-se amb transport col·lectiu, segons les dades de l’Ajuntament.

Igualment, la Generalitat s’ha fixat com a repte “generar entre 300.000 i 350.000 nous viatges anuals” en transport públic, fet que suposa un augment del 40% de l’oferta ferroviària actual. Amb aquesta mena de mesura, en definitiva, el que es pretén és facilitar el trasbals d’usuaris de vehicles privats cap a la mobilitat pública, menys contaminant amb el medi ambient.

D’altres mesures “absolutament prioritàries”, segons Font, són l’ampliació de les andanes de l’estació d’Arc de Triomf, per augmentar entre un 20% i un 30% la capacitat de la línia R1 de Rodalies, allargar la línia del Maresme, accelerar el desdoblament de l’R3 fins a Vic, la construcció del túnel de Montcada i Reixac de forma àgil i ràpida… no obstant això, per assolir-ho cal el beneplàcit del govern espanyol, que és qui ostenta les competències en aquest àmbit.

Més notícies
La cruïlla de Consell de Cent i Rocafort, abans i després de la superilla / Ajuntament de Barcelona

Denúncia a Fiscalia contra la superilla de l’Eixample

Notícia: Denúncia a Fiscalia contra la superilla de l’Eixample
Comparteix
Al·leguen que la tramitació exprés infringeix el Codi Penal | Els comuns ho veuen un atac polític
Notícia: Denúncia a Fiscalia contra la superilla de l’Eixample - Mobile
Barcelona Oberta alerta de danys en el comerç per les restriccions a la ciutat JORDI PLAY

Barcelona Oberta estima que la ZBE farà perdre 3.500 milions al comerç

Notícia: Barcelona Oberta estima que la ZBE farà perdre 3.500 milions al comerç
Comparteix
L'entitat alerta de la "desconnexió emocional" de la gent amb el centre de la ciutat
Notícia: Barcelona Oberta estima que la ZBE farà perdre 3.500 milions al comerç - Mobile
Rètol que indica la ZBE / FAVB

Multat sis cops… per error

Notícia: Multat sis cops… per error
Comparteix
La DGT s'excusa per sancionar-lo per suposadament incomplir les mesures de la ZBE i assegura que són errors puntuals
Notícia: Multat sis cops… per error - Mobile
Estació de tren Sant Andreu Arenal, amb una parada de Bicing / Jordi Play

La bici guanya adeptes en una Barcelona congestionada pel trànsit

Notícia: La bici guanya adeptes en una Barcelona congestionada pel trànsit
Comparteix
Un de cada quatre barcelonins utilitza la bicicleta per als seus desplaçaments. Des del 2015 fins a l’actualitat s’han duplicat els quilòmetres de carril bici a la ciutat
Notícia: La bici guanya adeptes en una Barcelona congestionada pel trànsit - Mobile

Comentaris

  1. Icona del comentari de: JordiP a abril 14, 2022 | 15:59
    JordiP abril 14, 2022 | 15:59
    Molt interessant. Si ens donen permís "els amos", és clar. Encara estem així!!!
    • Icona del comentari de: Xusma a abril 14, 2022 | 17:20
      Xusma abril 14, 2022 | 17:20
      Gent que viatja en el seu Audi A6 oficial amb xofer, pagat per tots, dient que sobra "xusma" circulant amb utilitaris... I com sempre, la culpa és de Madrid!
  2. Icona del comentari de: Xusma a abril 14, 2022 | 17:20
    Xusma abril 14, 2022 | 17:20
    Gent que viatja en el seu Audi A6 oficial amb xofer, pagat per tots, dient que sobra "xusma" circulant amb utilitaris... I com sempre, la culpa és de Madrid!
  3. Icona del comentari de: FRAN BCN a abril 14, 2022 | 21:27
    FRAN BCN abril 14, 2022 | 21:27
    Estem farts molts de frikis a les institucions....
  4. Icona del comentari de: Anònim a abril 14, 2022 | 22:59
    Anònim abril 14, 2022 | 22:59
    Els que necessitem el cotxe per anar al metge a Barcelona i no podem agafar transport públic, ¿Com ho fent?
  5. Icona del comentari de: Agata a abril 14, 2022 | 23:02
    Agata abril 14, 2022 | 23:02
    Els q necessitem el cotxe per anar al metge a Barcelona i no podem agafar el transport públic, ¿Com ho fent?
  6. Icona del comentari de: Llam de rellam a abril 15, 2022 | 00:03
    Llam de rellam abril 15, 2022 | 00:03
    A tots aquests frikis els van votar els barcelonins/nes amb l'ajut d’en Valls, doncs de què ens queixem ara. Si el 2023 volem seguir enribetant-nos, tornem-hi que no n'hem tingut prou.
  7. Icona del comentari de: Santi a abril 17, 2022 | 14:34
    Santi abril 17, 2022 | 14:34
    Els bio pijos del ajuntament.. Barcelona com ja es costum perdre diners i no ajudar als petits autonoms La gent que tenim petits negocis a la ciutat vivim de la gent de conarques. Com sempre fotuts i traits Viurem dels okupas i dels antisistema Gracies colau

Nou comentari

Comparteix