Barcelona s’ha mantingut com la segona ciutat de l’Estat amb més vehicles de lloguer amb conductor (VTC), amb 2.073 cotxes, després de Madrid, on s’han superat les 8.000 llicències. 

Aquest tipus de vehicles, que donen servei a plataformes com Uber i Cabify, han disminuït a Barcelona un 9,1% respecte a finals de 2018 i han crescut un 5% en comparació a finals de maig d’aquest any.

L’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) va aprovar al maig el reglament per regular l’activitat dels vehicles amb llicència VTC a l’entorn metropolità, que amplia a 60 minuts l’antelació mínima per contractar els seus serveis -la Generalitat l’havia fixat en 15 minuts permetent-ne la ampliació.

El creixement d’aquest negoci no respon el fet que les administracions estiguin donant noves autoritzacions, sinó a les resolucions judicials que es fallen fruit del buit legal que el sector va registrar entre els anys 2009 i 2015.

Nou comentari

Més notícies

El TSJC tomba la petició d’una associació de VTC de suspendre la norma de l’AMB

Luxury VTC lamenta que el reglament els perjudica perquè obliga a donar descans setmanal als conductors

Tornen a augmentar els cotxes VTC a Barcelona al maig

La xifra de vehicles amb llicència VTC, però, acumula un descens anual del 13,8%

La patronal de les VTC portarà al TSJC l’hora d’antelació que estableix l’AMB

Impugnarà també el decret impulsat pel conseller Calvet | Demanarà la suspensió cautelar de la norma de l'organisme metropolità

L’hora d’antelació per demanar un VTC a Barcelona entrarà en vigor al juliol

La norma de l'AMB es publicarà en qüestió de dies al butlletí de Barcelona i s'aplicarà un mes després