Després de frenar una inversió de 1.700 milions d’euros arran de les discrepàncies amb la presidència de la Generalitat pel projecte per ampliar el Prat, l’Estat ha concretat la partida que sí que destinarà a l’aeroport de Barcelona, molt més minsa. Aena preveu dedicar 244,9 milions d’euros al Prat en els propers cinc anys, dels quals 65 milions aniran a adequar la terminal T1.
La inversió final es plasma en el pla d’inversions per a 2022-2026, inclòs en el Document de Regulació Aeroportuària (Dora) II aprovat dimarts al Consell de Ministres i presentat aquest dimecres a la ministra de Transports, Raquel Sánchez. La ratificació del pla implica que quedin descartades les obres per fer crèixer l’aeròdrom i que va provocar una intensa disputa política i la mobilització de partits i organitzacions contra la reforma, que envaïa la llacuna protegida de la Ricarda, al delta del Llobregat.
En total, la inversió que Aena reserva per als aeroports de Catalunya ascendeix a 293,1 milions d’euros entre 2022 i 2026. Les inversions previstes estan dividides en estratègiques, normatives, rellevants i altres, i no estan incloses aquelles que no tenen a veure amb l’activitat regulada, que en el cas de l’Aeroport de Barcelona són 75 milions.
La inversió en l’Aeroport del Prat serà de 48,6 milions d’euros anuals durant aquests cinc anys. La partida principal, de 65,5 milions, servirà per adequar la T1. Una altra, de 46 milions, finançarà inversions de suport i reposició.
Aena també invertirà 27,2 milions en la millora de la seguretat de les persones i instal·lacions de l’aeroport de Barcelona i 21,4 milions a la sostenibilitat mediambiental. Altres 18,6 milions s’empraran per a la millora de la seguretat de les persones i instal·lacions. Les altres inversions es desglossen en actuacions en camp de vols i plataforma (16,1 milions), de caràcter rellevant, una altra de vuit milions en aquest mateix àmbit de caràcter normatiu, així com set milions en l’increment de la seguretat operacional.