La Capitania Marítima de Barcelona no va arribar a inspeccionar mai el creuer ‘Azura’, multat aquesta setmana a França per contaminació excessiva, en cap de les cinc escales que ha fet aquest any a la ciutat. Segons han confirmat fonts del ministeri de Foment al Tot Barcelona, el vaixell no ha estat objecte de cap control per part de la Capitania Marítima, que és l’organisme amb competència per fer aquestes inspecciones.
[r:1]
El creuer, operat per una de les filials de la naviliera nord-americana Carnival, va ser sotmès a una inspecció rutinària el passat mes de març al port de Marsella. Els tècnics del Centre de Seguretat dels Vaixells (CSN), que depèn del ministeri de Medi Ambient francès, van detectar que l’’Azura’ estava utilitzant un combustible amb un contingut de sofre de l’1,68% quan la legislació europea només permet un màxim de l’1,5%. Aquesta setmana s’ha sabut que el capità del vaixell ha estat multat amb 100.000 euros i que Carnival n’haurà d’assumir el 80%, tot i que les dues parts han anunciat que recorreran la resolució.
Pel que fa a Barcelona, Capitania Marítima ha explicat que les inspeccions es fan “de manera aleatòria” a qualsevol vaixell que fa escala al port i que el procediment habitual inclou “la comprovació del contingut de sofre dels combustibles, de manera que no superi el límit màxim permès”, assenyalen les mateixes fonts. El problema és que a l’Estat espanyol només es fan unes 200 inspeccions anuals. Per posar la xifra en perspectiva, aquest divendres hi ha hagut 34 escales només al port de Barcelona.