GSMA, l’empresa organitzadora del Mobile World Congress (MWC) assegura que Barcelona és “la veritable casa” de l’esdeveniment més important de tecnologia mòbil del món. Així ho han dit a l’Agència Catalana de Notícies (ACN), on han explicat que confien en una “forta participació” i diuen que les inscripcions “continuen augmentant” de cara a la celebració del congrés, que tindrà lloc del 28 de febrer al 3 de març.
“Caldrà un temps perquè els viatges internacionals recuperin els nivells previs a la pandèmia”, han admès des de la GSMA. Tot i això, es mostren “satisfets” amb la recuperació de la presència d’expositors. “Pel que fa a l’ocupació de l’espai, el MWC 2022 serà molt més gran que l’edició del 2021”, han dit, amb més de 1.500 expositors i participants de 150 països.
“Tenint en compte l’esforç que han fet tants socis, grans i petits, per reunir-nos de nou i fer del MWC 2022 a Barcelona un èxit, seguim endavant per acollir la indústria a Fira Gran Via“, ha afirmat l’empresa organitzadora. L’únic que podria frustrar un MWC presencial seria una evolució desfavorable de la Covid-19, han reconegut des de GSMA.
En compliment de les mesures sanitàries actualment en vigor, tothom qui entri al MWC haurà d’aportar el seu certificat Covid com a prova, ja sigui a través del certificat de vacunació, el de recuperació de la malaltia o un test diagnòstic negatiu, bé sigui mitjançant una prova PCR, bé sigui a través d’un test d’antígens. “A la GSMA seguim centrats en organitzar un esdeveniment inoblidable” i sota un “lideratge responsable”, han volgut remarcar els organitzadors de la fira de tecnologia mòbil.
Sony i Lenovo no tindran estand físic
Sony va ser la primera empresa a anunciar que no seria al MWC de forma presencial. Els organitzadors ràpidament van reaccionar amb “sorpresa” a l’anunci i van dir que l’empresa no havia reservat un espai físic per l’edició d’enguany del congrés, com tampoc va fer el 2019, abans de la pandèmia del coronavirus. A aquesta absència presencial s’hi va sumar després la de Lenovo, que també afecta Motorola, que forma part de l’empresa xinesa. Malgrat tot, sí que hi seran de forma telemàtica. Marques com Telefònica, Vodafone, Orange, BT, Ericsson, Microsoft, Samsung o Intel han confirmat en les últimes setmanes l’ACN que mantenen l’assistència presencial a l’esdeveniment.
Barcelona, part de “l’experiència Mobile”
“La ciutat és una part immensa de l’experiència del Mobile i, durant aquest temps, ens hem associat exitosament per fer front als reptes i les disrupcions directament”, ha indicat l’organització, que també ha agraït el suport de la resta d’administracions, com la Generalitat i l’Estat.
Per la GSMA “Barcelona és un destí internacional de primer ordre mundial” i tota la zona s’ha convertit en un “hub essencial per a la innovació, les start-ups i les inversions”. “MWC Barcelona, inclosos el 4YFN i YoMo, representen un significatiu valor econòmic per a la regió i la creació de llocs de feina, i tenen el seu paper en el procés de recuperació econòmica a mesura que deixem enrere aquests temps complicats”, han conclòs.